2024(e)ko apirilaren 8(a), astelehena

28. Ariketa: fitxategiak (IV)

ZER DAKIDAN:
Zenbakiak, karaktereak, kateak, arrayak, erregistroak eta fitxategiak lantzeko gai naiz. Fitxategiak prozesatzeko algoritmoekin jarrai dezagun atal honetan.



ZER IKASIKO DUDAN:
Erregistroen fitxategi batean, ondoko algoritmoak programatzen ikasiko dut array laguntzaile batean oinarriturik:
  • Fitxategiaren erdiko posizio batean elementu berri bat tartekatu
  • Fitxategitik elementu bat edo batzuk kendu
  • Fitxategia sailkatu elementuen eremu baten edo batzuren arabera ordenatuz
Inolako laguntzailerik gabeko algoritmoak aurreko 27. Ariketa: fitxategiak (III) atalean ikasi ditut, eta fitxategi laguntzaile batean oinarritutako algoritmoak hurrengo 29. Ariketa: fitxategiak (V) atalean ikasiko ditut.




ESKATZEN DEN PROGRAMA 

Erregistroen fitxategi batekin lan egingo dugu eta algoritmo batzuk aplikatuko dizkiogu fitxategiari. Fitxategiaren elementuak hiru eremuko erregistroak izango dira. Lehen eremua ibilgailuaren matrikula izango da (matrikula guztien letrak BPK edo KHS izango dira auzaz hautaturik, eta matrikulen 4 zifrak programak aukeratuko ditu ere (programak zainduko du ibilgailuen matrikulak ez direla errepikatzen fitxategian). Bigarren eremua ibilgailuaren mota adierazteko karaktere bat izango da eta auzaz esluratuko du programak. Hirugarren eremua aldiuneko abiadura izango da eta bere balio erreala auzaz lortuko dugu ere.

Erregistroaren egitura honako hau da:

1. eremua sMatrikula   8 karaktereko kate bat, 'ZZZZ LLL' formatuko kate
  desberdinak izango dira fitxategiaren elementu guztientzat
2. eremua cIbilgailuMota   karaktere bat
3. eremua rAldiunekoAbiadura   zenbaki erreal bat

Gure programak fitxategiaren izena eskatuko du (Bolidoak.dat adibidez) hainbat elementuren informazioa gordeko du. Fitxategiari ondoko hiru lan hauek aplikatuko zaizkio array laguntzaile bati esker (gogoratu Ariketa 27: fitxategiak (III) aurreko atala):
  1. Elementu berri baten datuak teklatuz jaso eta fitxategiaren posizio jakin batean txertatuko da, honela:
      - Array laguntzailea: ardLaguntzailea
      - Non txertatu: iPosizioa
      - Algoritmoa: FOR batekin hasi eta WHILE batekin bukatu
  2. Ibilgailuen mota bat aukeratu eta mota horretako ibilgailu guztiak fitxategitik kendu, honela:
      - Array laguntzailea: ardLaguntzailea
      - Non txertatu: iPosizioa
      - Algoritmoa: WHILE bat eta bere barnean IF batekin
  3. Fitxategiaren edukia sailkatu mota-matrikula bikotearen arabera (array laguntzailea: ardLaguntzailea)
Hauxe da ariketaren programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
{ 28. ariketa: auto bat radar atari azpitik igartzean ondoko datuak   }
{              jaso eta gordetzen dira fitxategi batean:              }
 
{     - Matrikula, karkatere-kate bat                                 }
{     - Ibilgailu mota, karaktere bat                                 }
{     - Aldi uneko abiadura, zenbaki erreal bat                       }
                        
{  Datuak erdi automatikoki lortuko dira auzazko balioak sortuz.      }
{  Matrikula bereko autoak ez direlako onartzen, matrikula jakin bat  }
{  sortzean, fitxategian berria izango dela frogatu beharra dago.     }
 
{  Fitxategia existitzen ez bada, sortuko da eta datuz bete ondoren   }
{  bere edukia pantailaratuko da. Fitxategia lehendik existitzen bada }
{  duen edukia pantailaratuko da.                                     }
 
{  Fitxategia lortuta, hiru eragiketa egingo dira:                    }
{     1. Fitxategiaren erdiko posizio jakin batean elementu berri bat }
{        tartekatu                                                    }
{     2. Fitxategitik elementu batzuk kendu                           }                      
{     3. Fitxategia sailkatu elementuen eremu baten edo batzuren      }
{        arabera ordenatuz                                            }
 
{  Egitura laguntzailearen datu-mota: array                           }                  
 
program Ariketa_28 ;
 
uses
   SysUtils;    { fileexists() funtzioak behar duelako }
    
const
   //sBIDEA = 'C:\Radarrak\';                              (* Windows *)
   sBIDEA = '/Users/jesusromouriarte/Desktop/Radarrak/';   (* Mac *)
   BEHEMUGA = 1 ;
   GOIMUGA = 300 ;
    
type
   tsKatea = string[250];           { Fitxategiaren izen osoa luzea izan daitekeelako }
    
   tsKateMatrikula = string[8] ;    { ZZZZ LLL formatuko matrikula }
               
   tsKateZifrak = string[4] ;       { Matrikularen ZZZZ zatirako }
    
   trdIbilgailua = record
                      sMatrikula        : tsKateMatrikula ;
                      cIbilgailuMota    : char ;
                      rAldiunekoAbiadura: real ;
                   end ;
     
   tfrdFitxategia = file of trdIbilgailua ;
   tardZerrenda = array[BEHEMUGA..GOIMUGA] of trdIbilgailua ;
    
 
procedure IbilgailuarenInformazioaErakutsi(const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
begin
   write(rdIbilgailua.sMatrikula:15) ;
   write(rdIbilgailua.cIbilgailuMota:9) ;
   write(rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura:14:2) ;     
   writeln ;
end ;
 
 
procedure FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen: tsKatea) ;
var
   f: tfrdFitxategia ;
   rdDatua: trdIbilgailua ;
begin
   assign(f, sFitxIzen) ;
   reset(f) ;    { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! }
 
   writeln('Matrikula     Mota':47, 'Abiadura':14) ;
   writeln('---------     ----':47, '--------':14) ;
    
   { Datuak kudeatu for bitartez}
   while not eof(f) do 
   begin
      read(f,rdDatua) ;   
      write(filepos(f):10, '. elementua: ') ;
      IbilgailuarenInformazioaErakutsi(rdDatua) ;
   end ;
 
   close(f) ;     { Fitxategia itxi }
end ;
 
 
procedure IbilgailuarenInformazioaJaso(var rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
var
   iAusazkoa, iKont: integer ;
   sMatrikula, sMatrikulaZifra: tsKateMatrikula ;
begin
   sMatrikula := '' ;
   for iKont:=1 to 4 do
   begin
      iAusazkoa := random(10) ;
      Str(iAusazkoa, sMatrikulaZifra) ;
      sMatrikula := sMatrikula + sMatrikulaZifra ;       
   end ;
 
   iAusazkoa := random(2) ;
   case iAusazkoa of
      0: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' KHS' ;
      1: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' BPK' ;
   end ;
 
   iAusazkoa := random(4) ;
   case iAusazkoa of
      0: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'A' ;
      1: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'B' ;
      2: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'C' ;
      3: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'D' ;
   end ;
 
   rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura := 50 + 130*random;   (* 50.0 eta 179.99 artean *)
end ;
 
 
procedure FitxategiaSortuEtaLehenElementuaGorde(sFitxIzen: tsKatea; const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
var
   f: tfrdFitxategia ;
begin
   assign(f, sFitxIzen) ;
   rewrite(f) ;              { Fitxategia sortu }
   write(f, rdIbilgailua) ;  { Lehen elementua gorde }
   close(f) ;                { Fitxategia itxi }
end ;
 
 
procedure FitxategianElementuBatGehitu(sFitxIzen: tsKatea; const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
var
   f: tfrdFitxategia ;
begin
   assign(f, sFitxIzen) ;
   reset(f) ;               { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! }   
   seek(f, filesize(f)) ;   { Fitxategiaren bukaeran kokatu }
   write(f, rdIbilgailua) ; { Fitxategian idatzi eta hurrengo elementura pasa }
   close(f) ;               { Fitxategia itxi }
end ;
    
    
{ Bilaketa gauzatzeko funtzioan while-DO egitura erabiltzen da }
function fniMatrikulaFitxategianBilatu(sFitxIzen: tsKatea; sMatrik: tsKateMatrikula): integer ;
var
   f: tfrdFitxategia ;
   rdDatua: trdIbilgailua ;
   boAurkitua: boolean ;
begin
   assign(f, sFitxIzen) ;
   reset(f) ;    { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! }
 
   boAurkitua := FALSE ;
   while not eof(f) and not boAurkitua do 
   begin
      read(f,rdDatua) ;    { Irakurri eta hurrengora pasa }   
      if rdDatua.sMatrikula = sMatrik then
         boAurkitua := TRUE
   end ;
    
   if boAurkitua then
     fniMatrikulaFitxategianBilatu := filepos(F) - 1
   else
     fniMatrikulaFitxategianBilatu := -1 ;     { -1 gezurrezko posizioa litzateke }
 
   close(f) ;     { Fitxategia itxi }
end ;
 
 
procedure FitxategiaSortuEtaDatuDesberdinezBete(sFitxIzen: tsKatea) ;
var
   rdIbilgailua: trdIbilgailua ;
   iZenbat, iIndizea, iPosizioa: integer ;
begin
   repeat
      write('Zenbat elementu izango ditu fitxategiak (', BEHEMUGA, ' eta ', GOIMUGA, ' artekoa): ') ;
      readln(iZenbat) ;
   until (iZenbat >= 1) and (iZenbat <= GOIMUGA) ;
   writeln ;
    
   randomize ;
   IbilgailuarenInformazioaJaso(rdIbilgailua) ;
   FitxategiaSortuEtaLehenElementuaGorde(sFitxIzen, rdIbilgailua) ;   { Lehen matrikula beti izango da berria }
     
   for iIndizea:=2 to iZenbat do
   begin
      repeat
         IbilgailuarenInformazioaJaso(rdIbilgailua) ;
         iPosizioa :=  fniMatrikulaFitxategianBilatu(sFitxIzen, rdIbilgailua.sMatrikula) ;
       
         if iPosizioa <> -1 then
         begin
            writeln('''', rdIbilgailua.sMatrikula, ''' matrikula fitxategiaren ', iPosizioa, '. posizioan dago!!!') ;
            writeln('Aurrera egiteko RETURN sakatu!') ;
            readln ;
         end  
         else
            FitxategianElementuBatGehitu(sFitxIzen, rdIbilgailua) ;   { Matrikula berria da }  
      until iPosizioa = -1 ;
   end ;
end ;
 
 
function fnbo4ZifraDira(sMatrikulaZifrak: tsKateZifrak): boolean ;
var
   k: integer ;
   boBai4ZifraDira: boolean ;
begin
   boBai4ZifraDira := TRUE ;
   for k:=1 to 4 do
   begin
      if (sMatrikulaZifrak[k] <'0') or (sMatrikulaZifrak[k] > '9') then
      begin
         writeln(k, '. posizioko ''', sMatrikulaZifrak[k], ''' karakterea ez da zifra bat, 4 zifrak errepikatu.') ;
         boBai4ZifraDira := FALSE ;
      end ;
   end ;
   fnbo4ZifraDira := boBai4ZifraDira ;
end ;
 
 
procedure MatrikulaZehaztu(var sMatrikulaBat: tsKateMatrikula) ;
var
   sMatrikulaZifrak: tsKateZifrak ;
   cHautapena: char ;
begin
   repeat
      write('Matrikularen ZZZZ lau zifrak eman: ') ;
      readln(sMatrikulaZifrak) ;
   until fnbo4ZifraDira(sMatrikulaZifrak) ;
    
   writeln('Matrikularen letrak ''BPK'' edo ''KHS'' direnez, bat hautatu:') ;
   writeln('   ''BPK'' bada 1 aukeratu') ;
   writeln('   ''KHS'' bada 2 aukeratu') ;
   repeat
      write('Zure hautapena aukeratu -----> ') ;
      readln(cHautapena) ;
   until (cHautapena = '1') or (cHautapena = '2') ;
    
   if cHautapena = '1' then 
      sMatrikulaBat := sMatrikulaZifrak + ' BPK'
   else
      sMatrikulaBat := sMatrikulaZifrak + ' KHS' ;
end ;
 
 
procedure IbilgailuarenInformazioaTeklatuz(sFitxIzen: tsKatea; var rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
var
   sMatrikulaBat: tsKateMatrikula ;
   iPosizioa: integer ;
begin
   repeat
      writeln('Ibilgailuaren ''ZZZZ LLL'' formatuko matrikula zehaztu.') ;
      MatrikulaZehaztu(sMatrikulaBat) ;
      iPosizioa := fniMatrikulaFitxategianBilatu(sFitxIzen, sMatrikulaBat) ;
      if iPosizioa <> -1 then
         writeln('''', sMatrikulaBat, ''' matrikula fixategian dago eta ezin da errepikatu!!!') ;
   until iPosizioa = -1 ;
   rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikulaBat ;
    
   repeat
      write('''', sMatrikulaBat, ''' matrikuladun ibilgailua zein motatakoa da? (A, B, C edo D) ') ;
      readln(rdIbilgailua.cIbilgailuMota) ;
      rdIbilgailua.cIbilgailuMota := upcase(rdIbilgailua.cIbilgailuMota) ;
   until (rdIbilgailua.cIbilgailuMota >= 'A') and (rdIbilgailua.cIbilgailuMota <= 'D') ;
    
   repeat
      write('''', sMatrikulaBat, ''' matrikuladun ibilgailuaren abiadura (50.0 eta 179.9 artekoa): ') ;
      readln(rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura) ;
   until (rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura >= 50.0) and (rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura < 180.0) ;
end ;  
 
 
function fniFitxategiarenElementuKopurua(sFitxIzen: tsKatea): integer ;
var
   f: tfrdFitxategia ;
begin
   assign(f, sFitxIzen) ;
   reset(f) ;                                           { Fitxategia ireki }   
   fniFitxategiarenElementuKopurua := filesize(f) ;     { Elementuen kopurua }   
   close(f) ;                                           { Fitxategia itxi }
end ;
 
 
procedure arraytikFitxategira(const ardLaguntzailea: tardZerrenda ; iLuzera: integer; sFitxIzen: tsKatea) ;
var
   f: tfrdFitxategia ;
   iKont: integer ;
begin
   assign(f, sFitxIzen) ;
   rewrite(f) ;                           { Fitxategia ireki, eta existitzekotan bere edukia borratu }
    
   for iKont:=BEHEMUGA to iLuzera do
   begin
      write(f, ardLaguntzailea[iKont]) ;  { Elementu osoa fitxategian gorde }  
   end ;  
      
   close(f) ;                             { Fitxategia itxi }  
end ;
 
 
procedure FitxategianElementuBatTxertatu(sFitxIzen: tsKatea; const rdIbilgailua: trdIbilgailua; iPosizioa: integer) ;
var
   f: tfrdFitxategia ;
   rdDatua: trdIbilgailua ;
   ardLaguntzailea: tardZerrenda ;
   iKont, iLuzera: integer ;
begin
   assign(f, sFitxIzen) ;
   reset(f) ;                                     { Fitxategia ireki }
    
   if iPosizioa = 1 then                          { iPosizioa = 1 denerako }
   begin
      iKont := BEHEMUGA ;
      ardLaguntzailea[iKont] := rdIbilgailua ;    { Elementu osoa zerrendan gorde }  
   end
   else
   begin
      for iKont:=BEHEMUGA to iPosizioa-1 do
      begin
         read(f, rdDatua) ;                       { Fitxategitik elementu osoa irakurri }
         ardLaguntzailea[iKont] := rdDatua ;      { Elementu osoa zerrendan gorde }
      end ;  
    
      iKont := iKont + 1 ;
      ardLaguntzailea[iKont] := rdIbilgailua ;    { iPosizioa tokiko elementua gorde }
   end ;
       
   while not eof(f) do
   begin
      read(f, rdDatua) ;                          { Fitxategitik elementu osoa irakurri }
      iKont := iKont + 1 ;
      ardLaguntzailea[iKont] := rdDatua ;         { Elementu osoa zerrendan gorde }
   end ;
   iLuzera := iKont ;
      
   close(f) ;                                     { Fitxategia itxi }
    
   arraytikFitxategira(ardLaguntzailea, iLuzera, sFitxIzen) ;  
end ;
 
 
procedure FitxategianElementuakKendu(sFitxIzen: tsKatea; cMota: char) ;
var
   f: tfrdFitxategia ;
   rdDatua: trdIbilgailua ;
   ardLaguntzailea: tardZerrenda ;
   iLuzera: integer ;
begin
   assign(f, sFitxIzen) ;
   reset(f) ;                                   { Fitxategia ireki }
    
   iLuzera := 0 ;
   while not eof(f) do
   begin
      read(f, rdDatua) ;                        { Fitxategitik elementu osoa irakurri }
      if rdDatua.cIbilgailuMota <> cMota then
      begin
         iLuzera := iLuzera + 1 ;
         ardLaguntzailea[iLuzera] := rdDatua ;  { Elementu osoa zerrendan gorde }
      end ;
   end ;  
      
   close(f) ;                                   { Fitxategia itxi }
    
   arraytikFitxategira(ardLaguntzailea, iLuzera, sFitxIzen) ;  
end ;
 
 
procedure ZerrendaMotazMatrikulazSailkatu(var ardZerrenda_MotMat: tardZerrenda; N: integer) ;
var
   Pos, j, k: integer ;
   rdMinimoa: trdIbilgailua ;
begin
   for k:=1 to N-1 do         (* N-1 zergatia hau da:    alde desordenatuan *)
   begin                      (* elementu bakarra dagoenean bera da minimoa *)
      rdMinimoa := ardZerrenda_MotMat[k] ;
      Pos := k ;
      for j:=k+1 to N do                        (* ordenatu gabekoen artean *)
      begin
         if (rdMinimoa.cIbilgailuMota > ardZerrenda_MotMat[j].cIbilgailuMota) or     (* minimo nagusia aurkitu   *)
            ((rdMinimoa.cIbilgailuMota = ardZerrenda_MotMat[j].cIbilgailuMota) and   (* eta berdina denean beste *)
             (rdMinimoa.sMatrikula > ardZerrenda_MotMat[j].sMatrikula)) then         (* bigarren minimoa aurkitu *)
         begin                                                                   
            rdMinimoa := ardZerrenda_MotMat[j] ;
            Pos := j ;
         end ;
      end ;                                                (* k posizioan txikiena jarri  *)
      ardZerrenda_MotMat[Pos] := ardZerrenda_MotMat[k] ;   (* txikiena rdMinimoa da eta Pos posizioan dago *)
      ardZerrenda_MotMat[k] := rdMinimoa ;                 (* k posiziokoa libratu ondoren bere edukia Pos *)
   end ;                                                   (* posizioan gordez k posizioan rdMinimoa jarri *)
end ;
 
 
procedure Fitxategitikarrayra(sFitxIzen: tsKatea; var ardLaguntzailea: tardZerrenda; var iLuzera: integer) ;
var
   f: tfrdFitxategia ;
   rdDatua: trdIbilgailua ;
begin
   assign(f, sFitxIzen) ;
   reset(f) ;                                 { Fitxategia ireki }
    
   iLuzera := 0 ;
   while not eof(f) do
   begin
      read(f, rdDatua) ;                      { Fitxategitik elementua hartu }
      iLuzera := iLuzera + 1 ;
      ardLaguntzailea[iLuzera] := rdDatua ;   { Elementua zerrendan gorde }
   end ;   
      
   close(f) ;                                 { Fitxategia itxi }  
end ;
 
 
procedure FitxategiaMotazMatrikulazSailkatu(sFitxIzen: tsKatea) ;
var
   ardLaguntzailea: tardZerrenda ;
   iLuzera: integer ;
begin
   Fitxategitikarrayra(sFitxIzen, ardLaguntzailea, iLuzera) ;
   ZerrendaMotazMatrikulazSailkatu(ardLaguntzailea, iLuzera) ;
   arraytikFitxategira(ardLaguntzailea, iLuzera, sFitxIzen) ;  
end ;
 
 
(* ---------------------- PROGRAMA NAGUSIA ---------------------- *)
 
var
   sFitxIzen: tsKatea ;
   iPosizioa, iZenbat: integer ;
   rdIbilgailua: trdIbilgailua ;
   cMota: char ;
begin
   writeln ;
   writeln ;
   writeln ;  
 
   writeln('Ibilgailuen informazioa gordeko duen fitxategiaren izena eman ezazu.') ;
   write('Adibidez, ''Autoak.dat'' izena: ') ;
   readln(sFitxIzen) ;
   sFitxIzen := sBIDEA + sFitxIzen ;
   writeln ;
    
   if fileexists(sFitxIzen) then     { Konprobatu ea existitzen den ala ez }
   begin
      writeln(sFitxIzen, ' fitxategia existitzen da.') ;
      writeln('Hona hemen bere edukia:') ;
      FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ;
   end
   else
   begin
      writeln(sFitxIzen, ' fitxategirik ez dago.') ;
      writeln('Oraintxe sortuko dugu.') ;
      FitxategiaSortuEtaDatuDesberdinezBete(sFitxIzen) ;     
      writeln('Sortutako fitxategiaren edukia:') ;
      FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ;    
   end ;
 
   writeln ;
   iZenbat := fniFitxategiarenElementuKopurua(sFitxIzen) ;
    
   if iZenbat = GOIMUGA then
      writeln('Fitxategiaren elementuen kopurua ', GOIMUGA, ' da eta ezin da elementu berririk txertatu.')
   else
   begin  
      writeln('Txertatu nahi den elementu berriaren datuak jasoko dira jarraian...') ;
      IbilgailuarenInformazioaTeklatuz(sFitxIzen, rdIbilgailua) ;
    
      repeat
         write('''', rdIbilgailua.sMatrikula, ''' zein posiziotan geratuko da txertaturik? (1 eta ', iZenbat + 1, ' artekoa): ') ;
         readln(iPosizioa) ;
      until (iPosizioa >= 1) and (iPosizioa <= iZenbat + 1) ;     
    
      FitxategianElementuBatTxertatu(sFitxIzen, rdIbilgailua, iPosizioa) ;
      writeln ;
      writeln('Fitxategia elementu berriarekin ', iPosizioa, '. posizioan:') ;
      FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ;      
   end ;
    
   writeln ;
   writeln('Mota bateko ibilgailu guztiak kenduko dira fitxategitik...') ;
   repeat
      write('Zein motatakoa ibilgailuak kenduko dira? (A, B, C edo D) ') ;
      readln(cMota) ;
      cMota := upcase(cMota) ;
   until (cMota >= 'A') and (cMota <= 'D') ;
    
   FitxategianElementuakKendu(sFitxIzen, cMota) ;
   writeln ;
   writeln('Fitxategia ''', cMota, ''' motako elementurik gabe:') ;
   FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ;
       
   writeln ;
   writeln('Ibilgailuak motaz eta matrikulaz sailkatzen...') ;
   writeln('Aurrera egiteko RETURN sakatu!') ;
   readln ;
   FitxategiaMotazMatrikulazSailkatu(sFitxIzen) ;
   writeln('Fitxategia ''', cMota, ''' motako elementurik gabe eta motaz-matrikulaz sailkatuta:') ;
   FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ;
    
   writeln ;
   write('RETURN sakatu programa bukatzeko') ;
   writeln ;
   readln ;
end.

Programaren balizko exekuzio bat hurrrengo bi irudien artean erakusten da:



 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.