| ZER DAKIDAN: Zenbakiak, karaktereak, kateak, arrayak, erregistroak eta fitxategiak lantzeko gai naiz. Erregistroen fitxategi batean ondoko operazioak nola egin badakit:
ZER IKASIKO DUDAN: Erregistroen fitxategi batean, ondoko algoritmoak programatzen ikasiko dut ez array laguntzaile, ez fitxategi laguntzailerik gabe:
|
ESKATZEN DEN PROGRAMA
Erregistroen fitxategi batekin lan egingo dugu eta algoritmo batzuk aplikatuko dizkiogu fitxategiari. Fitxategiaren elementuak hiru eremuko erregistroak izango dira. Lehen eremua ibilgailuaren matrikula izango da (matrikula guztien letrak BPK edo KHS izango dira auzaz hautaturik, eta matrikulen 4 zifrak programak aukeratuko ditu ere (programak zainduko du ibilgailuen matrikulak ez direla errepikatzen fitxategian). Bigarren eremua ibilgailuaren mota adierazteko karaktere bat izango da eta auzaz esluratuko du programak. Hirugarren eremua aldiuneko abiadura izango da eta bere balio erreala auzaz lortuko dugu ere.
Erregistroaren egitura honako hau da:
| 1. eremua | sMatrikula | 8 karaktereko kate bat, 'ZZZZ LLL' formatuko kate desberdinak izango dira fitxategiaren elementu guztientzat |
| 2. eremua | cIbilgailuMota | karaktere bat |
| 3. eremua | rAldiunekoAbiadura | zenbaki erreal bat |
Gure programak fitxategiaren izena eskatuko du (Kamioak.dat adibidez) eta erabiltzaileak emandako sarrerarekin fitxategiaren existentzia konprobatuko du, ondoko bi bide irekiz:
- Kamioak.dat fitxategia existitzen bada, bere edukia pantailaratuko da
- Kamioak.dat fitxategia existitzen ez bada, fitxategi berria sortuko da 25. Ariketa: fitxategiak (I) programan bezalaxe, baina oraingoan matrikulak ez dira sekuentzialak izango. Ondoren, sortu berri den fitxategiaren edukia pantailaratuko da
Hauxe da ariketaren programa:
{ 27. ariketa: auto bat radar atari azpitik igartzean ondoko datuak }
{ jaso eta gordetzen dira fitxategi batean: }
{ - Matrikula, karkatere-kate bat }
{ - Ibilgailu mota, karaktere bat }
{ - Aldi uneko abiadura, zenbaki erreal bat }
{ Datuak erdi automatikoki lortuko dira auzazko balioak sortuz. }
{ Matrikula bereko autoak ez direlako onartzen, matrikula jakin bat }
{ sortzean, fitxategian berria izango dela frogatu beharra dago. }
{ Fitxategia existitzen ez bada, sortuko da eta datuz bete ondoren }
{ bere edukia pantailaratuko da. Fitxategia lehendik existitzen bada }
{ duen edukia pantailaratuko da. }
{ Fitxategia lortuta, matrikula jakin bateko ibilgailuari dagokion }
{ abiadura aldatuko zaio (bere %10a inkrementatuz). }
program Ariketa_27 ;
uses
sysutils; { fileExists() funtzioak behar duelako }
const
//sBIDEA = 'C:\Radarrak\'; (* Windows *)
sBIDEA = '/Users/jesusromouriarte/Desktop/Radarrak/'; (* Mac *)
type
tsKatea = string[250]; { Fitxategiaren izen osoa luzea izan daitekeelako }
tsKateMatrikula = string[8] ; { ZZZZ LLL formatuko matrikula }
tsKateZifrak = string[4] ; { Matrikularen ZZZZ zatirako }
trdIbilgailua = record
sMatrikula : tsKateMatrikula ;
cIbilgailuMota : char ;
rAldiunekoAbiadura: real ;
end ;
tfrdFitxategia = file of trdIbilgailua ;
procedure IbilgailuarenInformazioaErakutsi(const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
begin
write(rdIbilgailua.sMatrikula:15) ;
write(rdIbilgailua.cIbilgailuMota:9) ;
write(rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura:14:2) ;
writeln ;
end ;
procedure FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen: tsKatea) ;
var
f: tfrdFitxategia ;
rdDatua: trdIbilgailua ;
begin
assign(f, sFitxIzen) ;
reset(f) ; { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! }
writeln('Matrikula Mota':47, 'Abiadura':14) ;
writeln('--------- ----':47, '--------':14) ;
{ Datuak kudeatu for bitartez}
while not eof(f) do
begin
read(f,rdDatua) ; { Irakurri eta hurrengora pasa }
write(filePos(f):10, '. elementua: ') ;
IbilgailuarenInformazioaErakutsi(rdDatua) ;
end ;
close(f) ; { Fitxategia itxi }
end ;
procedure IbilgailuarenInformazioaJaso(var rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
var
iAusazkoa, iKont: integer ;
sMatrikula, sMatrikulaZifra: tsKateMatrikula ;
begin
sMatrikula := '' ;
for iKont:=1 to 4 do
begin
iAusazkoa := random(10) ;
Str(iAusazkoa, sMatrikulaZifra) ;
sMatrikula := sMatrikula + sMatrikulaZifra ;
end ;
iAusazkoa := random(2) ;
case iAusazkoa of
0: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' KHS' ;
1: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' BPK' ;
end ;
iAusazkoa := random(4) ;
case iAusazkoa of
0: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'A' ;
1: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'B' ;
2: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'C' ;
3: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'D' ;
end ;
rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura := 50 + 130*random; (* 50.0 eta 179.99 artean *)
end ;
procedure FitxategiaSortuEtaLehenElementuaGorde(sFitxIzen: tsKatea; const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
var
f: tfrdFitxategia ;
begin
assign(f, sFitxIzen) ;
rewrite(f) ; { Fitxategia sortu }
write(f, rdIbilgailua) ; { Lehen elementua gorde }
close(f) ; { Fitxategia itxi }
end ;
procedure FitxategianElementuBatGehitu(sFitxIzen: tsKatea; const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
var
f: tfrdFitxategia ;
begin
assign(f, sFitxIzen) ;
reset(f) ; { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! }
seek(f, fileSize(f)) ; { Fitxategiaren bukaeran kokatu }
write(f, rdIbilgailua) ; { Fitxategian idatzi eta hurrengo elementura pasa }
close(f) ; { Fitxategia itxi }
end ;
{ Bilaketa gauzatzeko funtzioan while-DO egitura erabiltzen da }
function fniMatrikulaFitxategianBilatu(sFitxIzen: tsKatea; sMatrik: tsKateMatrikula): integer ;
var
f: tfrdFitxategia ;
rdDatua: trdIbilgailua ;
boAurkitua: boolean ;
begin
assign(f, sFitxIzen) ;
reset(f) ; { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! }
boAurkitua := FALSE ;
while not eof(f) and not boAurkitua do
begin
read(f,rdDatua) ; { Irakurri eta hurrengora pasa }
if rdDatua.sMatrikula = sMatrik then
boAurkitua := TRUE
end ;
if boAurkitua then
fniMatrikulaFitxategianBilatu := filePos(F) - 1
else
fniMatrikulaFitxategianBilatu := -1 ; { -1 gezurrezko posizioa litzateke }
close(f) ; { Fitxategia itxi }
end ;
procedure FitxategiaSortuEtaDatuDesberdinezBete(sFitxIzen: tsKatea) ;
var
rdIbilgailua: trdIbilgailua ;
iZenbat, iIndizea, iPosizioa: integer ;
begin
repeat
write('Zenbat elementu izango ditu fitxategiak (adibidez 250): ') ;
readln(iZenbat) ;
until iZenbat > 0;
writeln ;
randomize ;
IbilgailuarenInformazioaJaso(rdIbilgailua) ;
FitxategiaSortuEtaLehenElementuaGorde(sFitxIzen, rdIbilgailua) ; { Lehen matrikula beti izango da berria }
for iIndizea:=2 to iZenbat do
begin
repeat
IbilgailuarenInformazioaJaso(rdIbilgailua) ;
iPosizioa := fniMatrikulaFitxategianBilatu(sFitxIzen, rdIbilgailua.sMatrikula) ;
if iPosizioa <> -1 then
begin
writeln('''', rdIbilgailua.sMatrikula, ''' matrikula fitxategiaren ', iPosizioa, '. posizioan dago!!!') ;
writeln('Aurrera egiteko RETURN sakatu!') ;
readln ;
end
else
FitxategianElementuBatGehitu(sFitxIzen, rdIbilgailua) ; { Matrikula berria da }
until iPosizioa = -1 ;
end ;
end ;
procedure FitxategianElementuBatAldatu(sFitxIzen: tsKatea; iPosizioa: integer) ;
var
f: tfrdFitxategia ;
rdIbilgailua: trdIbilgailua ;
rAbiadura: real ;
begin
assign(f, sFitxIzen) ;
reset(f) ; { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! }
seek(f, iPosizioa) ; { Fitxategiko elementuaren gainean kokatu }
read(f, rdIbilgailua) ; { Fitxategitik elementu osoa irakurri }
rAbiadura := 1.1 * rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura ; { %10a inkrementatu }
rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura := rAbiadura ; { elementua berriztu }
seek(f, iPosizioa) ; { Fitxategiko elementuaren gainean kokatu }
write(f, rdIbilgailua) ; { Fitxategian elementu osoa idatzi }
close(f) ; { Fitxategia itxi }
end ;
function fnbo4ZifraDira(sMatrikulaZifrak: tsKateZifrak): boolean ;
var
k: integer ;
boBai4ZifraDira: boolean ;
begin
boBai4ZifraDira := TRUE ;
for k:=1 to 4 do
begin
if (sMatrikulaZifrak[k] <'0') or (sMatrikulaZifrak[k] > '9') then
begin
writeln(k, '. posizioko ''', sMatrikulaZifrak[k], ''' karakterea ez da zifra bat, 4 zifrak errepikatu.') ;
boBai4ZifraDira := FALSE ;
end ;
end ;
fnbo4ZifraDira := boBai4ZifraDira ;
end ;
procedure MatrikulaZehaztu(var sMatrikulaBat: tsKateMatrikula) ;
var
sMatrikulaZifrak: tsKateZifrak ;
cHautapena: char ;
begin
repeat
write('Matrikularen ZZZZ lau zifrak eman: ') ;
readln(sMatrikulaZifrak) ;
until fnbo4ZifraDira(sMatrikulaZifrak) ;
writeln('Matrikularen letrak ''BPK'' edo ''KHS'' direnez, bat hautatu:') ;
writeln(' ''BPK'' bada 1 aukeratu') ;
writeln(' ''KHS'' bada 2 aukeratu') ;
repeat
write('Zure hautapena aukeratu -----> ') ;
readln(cHautapena) ;
until (cHautapena = '1') or (cHautapena = '2') ;
if cHautapena = '1' then
sMatrikulaBat := sMatrikulaZifrak + ' BPK'
else
sMatrikulaBat := sMatrikulaZifrak + ' KHS' ;
end ;
(* ---------------------- PROGRAMA NAGUSIA ---------------------- *)
var
sFitxIzen: tsKatea ;
sMatrikulaBat: tsKateMatrikula ;
iPosizioa: integer ;
begin
writeln ;
writeln ;
writeln ;
writeln('Ibilgailuen informazioa gordeko duen fitxategiaren izena eman ezazu.') ;
write('Adibidez, ''Autoak.dat'' izena: ') ;
readln(sFitxIzen) ;
sFitxIzen := sBIDEA + sFitxIzen ;
writeln ;
if fileExists(sFitxIzen) then { Konprobatu ea existitzen den ala ez }
begin
writeln(sFitxIzen, ' fitxategia existitzen da.') ;
writeln('Hona hemen bere edukia:') ;
FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ;
end
else
begin
writeln(sFitxIzen, ' fitxategirik ez dago.') ;
writeln('Oraintxe sortuko dugu.') ;
FitxategiaSortuEtaDatuDesberdinezBete(sFitxIzen) ;
writeln('Sortutako fitxategiaren edukia:') ;
FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ;
end ;
writeln ;
writeln('Abiadura aldatu nahi zaion ibilgailuaren ''ZZZZ LLL'' formatuko matrikula zehaztu.') ;
MatrikulaZehaztu(sMatrikulaBat) ;
writeln('''', sMatrikulaBat, ''' matrikuladun ibilgailuari abiadura inkrementatu.') ;
iPosizioa := fniMatrikulaFitxategianBilatu(sFitxIzen, sMatrikulaBat) ;
if iPosizioa = -1 then
writeln('''', sMatrikulaBat, ''' matrikula ez da aurkitzen fixategian!!!')
else
begin
FitxategianElementuBatAldatu(sFitxIzen, iPosizioa) ;
writeln ;
writeln('Aldatutako fitxategiaren edukia:') ;
FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ;
end ;
writeln ;
write('RETURN sakatu programa bukatzeko') ;
writeln ;
readln ;
end.
Programaren balizko exekuzio bat hurrrengo irudian erakusten da:

iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.