ZER DAKIDAN: Zenbakiak, karaktereak, kateak, arrayak, erregistroak eta fitxategiak lantzeko gai naiz. Erregistroen fitxategi batean ondoko operazioak nola egin badakit:
ZER IKASIKO DUDAN: Erregistroen fitxategi batean, ondoko algoritmoak programatzen ikasiko dut ez array laguntzaile, ez fitxategi laguntzailerik gabe:
|
ESKATZEN DEN PROGRAMA
Erregistroen fitxategi batekin lan egingo dugu eta algoritmo batzuk aplikatuko dizkiogu fitxategiari. Fitxategiaren elementuak hiru eremuko erregistroak izango dira. Lehen eremua ibilgailuaren matrikula izango da (matrikula guztien letrak BPK edo KHS izango dira auzaz hautaturik, eta matrikulen 4 zifrak programak aukeratuko ditu ere (programak zainduko du ibilgailuen matrikulak ez direla errepikatzen fitxategian). Bigarren eremua ibilgailuaren mota adierazteko karaktere bat izango da eta auzaz esluratuko du programak. Hirugarren eremua aldiuneko abiadura izango da eta bere balio erreala auzaz lortuko dugu ere.
Erregistroaren egitura honako hau da:
1. eremua | sMatrikula | 8 karaktereko kate bat, 'ZZZZ LLL' formatuko kate desberdinak izango dira fitxategiaren elementu guztientzat |
2. eremua | cIbilgailuMota | karaktere bat |
3. eremua | rAldiunekoAbiadura | zenbaki erreal bat |
Gure programak fitxategiaren izena eskatuko du (Kamioak.dat adibidez) eta erabiltzaileak emandako sarrerarekin fitxategiaren existentzia konprobatuko du, ondoko bi bide irekiz:
- Kamioak.dat fitxategia existitzen bada, bere edukia pantailaratuko da
- Kamioak.dat fitxategia existitzen ez bada, fitxategi berria sortuko da 25. Ariketa: fitxategiak (I) programan bezalaxe, baina oraingoan matrikulak ez dira sekuentzialak izango. Ondoren, sortu berri den fitxategiaren edukia pantailaratuko da
Hauxe da ariketaren programa:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 | { 27. ariketa: auto bat radar atari azpitik igartzean ondoko datuak } { jaso eta gordetzen dira fitxategi batean: } { - Matrikula, karkatere-kate bat } { - Ibilgailu mota, karaktere bat } { - Aldi uneko abiadura, zenbaki erreal bat } { Datuak erdi automatikoki lortuko dira auzazko balioak sortuz. } { Matrikula bereko autoak ez direlako onartzen, matrikula jakin bat } { sortzean, fitxategian berria izango dela frogatu beharra dago. } { Fitxategia existitzen ez bada, sortuko da eta datuz bete ondoren } { bere edukia pantailaratuko da. Fitxategia lehendik existitzen bada } { duen edukia pantailaratuko da. } { Fitxategia lortuta, matrikula jakin bateko ibilgailuari dagokion } { abiadura aldatuko zaio (bere %10a inkrementatuz). } program Ariketa_27 ; uses sysutils; { fileExists() funtzioak behar duelako } const //sBIDEA = 'C:\Radarrak\'; (* Windows *) sBIDEA = '/Users/jesusromouriarte/Desktop/Radarrak/' ; (* Mac *) type tsKatea = string [ 250 ]; { Fitxategiaren izen osoa luzea izan daitekeelako } tsKateMatrikula = string [ 8 ] ; { ZZZZ LLL formatuko matrikula } tsKateZifrak = string [ 4 ] ; { Matrikularen ZZZZ zatirako } trdIbilgailua = record sMatrikula : tsKateMatrikula ; cIbilgailuMota : char ; rAldiunekoAbiadura: real ; end ; tfrdFitxategia = file of trdIbilgailua ; procedure IbilgailuarenInformazioaErakutsi( const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ; begin write (rdIbilgailua . sMatrikula: 15 ) ; write (rdIbilgailua . cIbilgailuMota: 9 ) ; write (rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura: 14 : 2 ) ; writeln ; end ; procedure FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen: tsKatea) ; var f: tfrdFitxategia ; rdDatua: trdIbilgailua ; begin assign(f, sFitxIzen) ; reset(f) ; { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! } writeln ( 'Matrikula Mota' : 47 , 'Abiadura' : 14 ) ; writeln ( '--------- ----' : 47 , '--------' : 14 ) ; { Datuak kudeatu for bitartez} while not eof(f) do begin read(f,rdDatua) ; { Irakurri eta hurrengora pasa } write (filePos(f): 10 , '. elementua: ' ) ; IbilgailuarenInformazioaErakutsi(rdDatua) ; end ; close(f) ; { Fitxategia itxi } end ; procedure IbilgailuarenInformazioaJaso( var rdIbilgailua: trdIbilgailua) ; var iAusazkoa, iKont: integer ; sMatrikula, sMatrikulaZifra: tsKateMatrikula ; begin sMatrikula := '' ; for iKont:= 1 to 4 do begin iAusazkoa := random( 10 ) ; Str(iAusazkoa, sMatrikulaZifra) ; sMatrikula := sMatrikula + sMatrikulaZifra ; end ; iAusazkoa := random( 2 ) ; case iAusazkoa of 0 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' KHS' ; 1 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' BPK' ; end ; iAusazkoa := random( 4 ) ; case iAusazkoa of 0 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'A' ; 1 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'B' ; 2 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'C' ; 3 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'D' ; end ; rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura := 50 + 130 *random; (* 50.0 eta 179.99 artean *) end ; procedure FitxategiaSortuEtaLehenElementuaGorde(sFitxIzen: tsKatea; const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ; var f: tfrdFitxategia ; begin assign(f, sFitxIzen) ; rewrite(f) ; { Fitxategia sortu } write (f, rdIbilgailua) ; { Lehen elementua gorde } close(f) ; { Fitxategia itxi } end ; procedure FitxategianElementuBatGehitu(sFitxIzen: tsKatea; const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ; var f: tfrdFitxategia ; begin assign(f, sFitxIzen) ; reset(f) ; { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! } seek(f, fileSize(f)) ; { Fitxategiaren bukaeran kokatu } write (f, rdIbilgailua) ; { Fitxategian idatzi eta hurrengo elementura pasa } close(f) ; { Fitxategia itxi } end ; { Bilaketa gauzatzeko funtzioan while-DO egitura erabiltzen da } function fniMatrikulaFitxategianBilatu(sFitxIzen: tsKatea; sMatrik: tsKateMatrikula): integer ; var f: tfrdFitxategia ; rdDatua: trdIbilgailua ; boAurkitua: boolean ; begin assign(f, sFitxIzen) ; reset(f) ; { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! } boAurkitua := FALSE ; while not eof(f) and not boAurkitua do begin read(f,rdDatua) ; { Irakurri eta hurrengora pasa } if rdDatua . sMatrikula = sMatrik then boAurkitua := TRUE end ; if boAurkitua then fniMatrikulaFitxategianBilatu := filePos(F) - 1 else fniMatrikulaFitxategianBilatu := - 1 ; { -1 gezurrezko posizioa litzateke } close(f) ; { Fitxategia itxi } end ; procedure FitxategiaSortuEtaDatuDesberdinezBete(sFitxIzen: tsKatea) ; var rdIbilgailua: trdIbilgailua ; iZenbat, iIndizea, iPosizioa: integer ; begin repeat write ( 'Zenbat elementu izango ditu fitxategiak (adibidez 250): ' ) ; readln(iZenbat) ; until iZenbat > 0 ; writeln ; randomize ; IbilgailuarenInformazioaJaso(rdIbilgailua) ; FitxategiaSortuEtaLehenElementuaGorde(sFitxIzen, rdIbilgailua) ; { Lehen matrikula beti izango da berria } for iIndizea:= 2 to iZenbat do begin repeat IbilgailuarenInformazioaJaso(rdIbilgailua) ; iPosizioa := fniMatrikulaFitxategianBilatu(sFitxIzen, rdIbilgailua . sMatrikula) ; if iPosizioa <> - 1 then begin writeln ( '' '' , rdIbilgailua . sMatrikula, '' ' matrikula fitxategiaren ' , iPosizioa, '. posizioan dago!!!' ) ; writeln ( 'Aurrera egiteko RETURN sakatu!' ) ; readln ; end else FitxategianElementuBatGehitu(sFitxIzen, rdIbilgailua) ; { Matrikula berria da } until iPosizioa = - 1 ; end ; end ; procedure FitxategianElementuBatAldatu(sFitxIzen: tsKatea; iPosizioa: integer ) ; var f: tfrdFitxategia ; rdIbilgailua: trdIbilgailua ; rAbiadura: real ; begin assign(f, sFitxIzen) ; reset(f) ; { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! } seek(f, iPosizioa) ; { Fitxategiko elementuaren gainean kokatu } read(f, rdIbilgailua) ; { Fitxategitik elementu osoa irakurri } rAbiadura := 1.1 * rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura ; { %10a inkrementatu } rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura := rAbiadura ; { elementua berriztu } seek(f, iPosizioa) ; { Fitxategiko elementuaren gainean kokatu } write (f, rdIbilgailua) ; { Fitxategian elementu osoa idatzi } close(f) ; { Fitxategia itxi } end ; function fnbo4ZifraDira(sMatrikulaZifrak: tsKateZifrak): boolean ; var k: integer ; boBai4ZifraDira: boolean ; begin boBai4ZifraDira := TRUE ; for k:= 1 to 4 do begin if (sMatrikulaZifrak[k] < '0' ) or (sMatrikulaZifrak[k] > '9' ) then begin writeln (k, '. posizioko ' '' , sMatrikulaZifrak[k], '' ' karakterea ez da zifra bat, 4 zifrak errepikatu.' ) ; boBai4ZifraDira := FALSE ; end ; end ; fnbo4ZifraDira := boBai4ZifraDira ; end ; procedure MatrikulaZehaztu( var sMatrikulaBat: tsKateMatrikula) ; var sMatrikulaZifrak: tsKateZifrak ; cHautapena: char ; begin repeat write ( 'Matrikularen ZZZZ lau zifrak eman: ' ) ; readln(sMatrikulaZifrak) ; until fnbo4ZifraDira(sMatrikulaZifrak) ; writeln ( 'Matrikularen letrak ' 'BPK' ' edo ' 'KHS' ' direnez, bat hautatu:' ) ; writeln ( ' ' 'BPK' ' bada 1 aukeratu' ) ; writeln ( ' ' 'KHS' ' bada 2 aukeratu' ) ; repeat write ( 'Zure hautapena aukeratu -----> ' ) ; readln(cHautapena) ; until (cHautapena = '1' ) or (cHautapena = '2' ) ; if cHautapena = '1' then sMatrikulaBat := sMatrikulaZifrak + ' BPK' else sMatrikulaBat := sMatrikulaZifrak + ' KHS' ; end ; (* ---------------------- PROGRAMA NAGUSIA ---------------------- *) var sFitxIzen: tsKatea ; sMatrikulaBat: tsKateMatrikula ; iPosizioa: integer ; begin writeln ; writeln ; writeln ; writeln ( 'Ibilgailuen informazioa gordeko duen fitxategiaren izena eman ezazu.' ) ; write ( 'Adibidez, ' 'Autoak.dat' ' izena: ' ) ; readln(sFitxIzen) ; sFitxIzen := sBIDEA + sFitxIzen ; writeln ; if fileExists(sFitxIzen) then { Konprobatu ea existitzen den ala ez } begin writeln (sFitxIzen, ' fitxategia existitzen da.' ) ; writeln ( 'Hona hemen bere edukia:' ) ; FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ; end else begin writeln (sFitxIzen, ' fitxategirik ez dago.' ) ; writeln ( 'Oraintxe sortuko dugu.' ) ; FitxategiaSortuEtaDatuDesberdinezBete(sFitxIzen) ; writeln ( 'Sortutako fitxategiaren edukia:' ) ; FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ; end ; writeln ; writeln ( 'Abiadura aldatu nahi zaion ibilgailuaren ' 'ZZZZ LLL' ' formatuko matrikula zehaztu.' ) ; MatrikulaZehaztu(sMatrikulaBat) ; writeln ( '' '' , sMatrikulaBat, '' ' matrikuladun ibilgailuari abiadura inkrementatu.' ) ; iPosizioa := fniMatrikulaFitxategianBilatu(sFitxIzen, sMatrikulaBat) ; if iPosizioa = - 1 then writeln ( '' '' , sMatrikulaBat, '' ' matrikula ez da aurkitzen fixategian!!!' ) else begin FitxategianElementuBatAldatu(sFitxIzen, iPosizioa) ; writeln ; writeln ( 'Aldatutako fitxategiaren edukia:' ) ; FitxategiarenEdukiaIkusi(sFitxIzen) ; end ; writeln ; write ( 'RETURN sakatu programa bukatzeko' ) ; writeln ; readln ; end . |
Programaren balizko exekuzio bat hurrrengo irudian erakusten da:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.