ZER DAKIDAN: Zenbakiak, karaktereak, kateak, zerrendak (arrayak) eta erregistroak lantzeko gai naiz. ZER IKASIKO DUDAN: Erregistroen array batean ondoko operazioak nola egiten diren ikasiko dut:
|
ESKATZEN DEN PROGRAMA
Erregistroekin lan eginez, 1 eta 30 arteko erregistroen sorta bat zerrenda batean gorde nahi da. Erregistro bakoitzak ibilgailu baten datuak bilduko ditu.
Gure programak lehenik zenbat erregistro gordeko dituen galdetuko du eta prozesu errepikakor batean sartuko da. Gero, prozesu errepikakor barruan, erregistro bakoitzaren eremuentzat balioak auzaz aukeratu (sMatrikula eremuetako balioak ez direla errepikatzen konprobatuko da) eta erregistroa bete ondoren zerrendan gordeko da.
Erregistroaren egitura honako hau da:
1. eremua | sMatrikula | 8 karaktereko kate bat, 'ZZZZ LLL' formatuko kate desberdinak izango dira zerrendaren elementu guztientzat |
2. eremua | cIbilgailuMota | karaktere bat |
3. eremua | rAldiunekoAbiadura | zenbaki erreal bat |
Hauxe da ariketaren programa:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 | { 24. ariketa: auto bat radar atari azpitik igartzean ondoko datuak } { jaso eta gordetzen dira zerrenda batean: } { - Matrikula, karkatere-kate bat } { - Ibilgailu mota, karaktere bat } { - Aldi uneko abiadura, zenbaki erreal bat } { Datuak erdi automatikoki lortuko dira auzazko balioak sortuz. } { Matrikula bereko autoak ez direlako onartzen, matrikula jakin bat } { sortzean zerrendan berria izango dela frogatu beharra dago. } { ardZerrenda lehen zerrendatik abiatuta beste hiru zerrenda lortuko } { dira: } { - ardZerrenda_Mat matrikulen arabera sailkaturiko zerrenda } { - ardZerrenda_Abi abiaduren arabera sailkaturiko zerrenda } { - ardZerrenda_MotMat ibilgailu motaren arabera sailkaturiko } { zerrenda eta mota berekoen elementuak matrikulaz sailkaturik } program Ariketa_24 ; const BEHEMUGA = 1 ; GOIMUGA = 30 ; type tsKateMatrikula = string [ 8 ] ; { ZZZZ-LLL formatuko matrikula } trdIbilgailua = record sMatrikula : tsKateMatrikula ; cIbilgailuMota : char ; rAldiunekoAbiadura : real ; end ; tardZerrenda = array [BEHEMUGA .. GOIMUGA] of trdIbilgailua ; procedure IbilgailuarenDatuakJaso( var rdIbilgailua: trdIbilgailua) ; var iZenbat, iAusazkoa, iKont, k : integer ; sMatrikula, sMatrikulaZifra : tsKateMatrikula ; begin iZenbat := 15 + random( 16 ) ; for iKont:= 1 to iZenbat do begin sMatrikula := '' ; for k:= 1 to 4 do begin iAusazkoa := random( 10 ) ; Str(iAusazkoa, sMatrikulaZifra) ; sMatrikula := sMatrikula + sMatrikulaZifra ; end ; iAusazkoa := random( 5 ) ; case iAusazkoa of 0 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' KHS' ; 1 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' BPK' ; 2 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' KKK' ; 3 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' XYZ' ; 4 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' KGB' ; end ; iAusazkoa := random( 4 ) ; case iAusazkoa of 0 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'A' ; 1 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'B' ; 2 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'C' ; 3 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'D' ; end ; rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura := 50 + random( 131 ) ; (* 50.0 eta 180.0 artean *) end ; end ; { Bilaketa gauzatzeko funtzioan while-DO egitura erabiltzen da } function fniMatrikulaZerrendanBilatu( const ardZerrenda: tardZerrenda; iZenbat: integer ; sMatrik: tsKateMatrikula): integer ; var iIndizea : integer ; boAurkitua : boolean ; begin iIndizea := BEHEMUGA ; boAurkitua := FALSE ; while (iIndizea <= iZenbat) and not boAurkitua do begin if ardZerrenda[iIndizea].sMatrikula = sMatrik then boAurkitua := TRUE else iIndizea := iIndizea + 1 ; end ; if boAurkitua = TRUE then fniMatrikulaZerrendanBilatu := iIndizea else fniMatrikulaZerrendanBilatu := 0 ; { 0 gezurrezko posizioa litzateke } end ; procedure ZerrendaDatuDesberdinezBete( var ardZerrenda: tardZerrenda; iLuzera: integer ) ; var iIndizea, iPosizioa : integer ; rdIbilgailua : trdIbilgailua ; begin randomize ; IbilgailuarenDatuakJaso(rdIbilgailua) ; ardZerrenda[BEHEMUGA] := rdIbilgailua ; { Lehen matrikula beti izango da berria } for iIndizea:=BEHEMUGA+ 1 to iLuzera do begin repeat IbilgailuarenDatuakJaso(rdIbilgailua) ; iPosizioa := fniMatrikulaZerrendanBilatu(ardZerrenda, iIndizea- 1 , rdIbilgailua . sMatrikula) ; if iPosizioa <> 0 then writeln (iIndizea: 6 , '. ibilgailurako: ' '' , rdIbilgailua . sMatrikula, '' ' matrikula ' , iPosizioa, '. posizioan dago!!!' ) else ardZerrenda[iIndizea] := rdIbilgailua ; until iPosizioa = 0 ; end ; end ; (* Parametro bat irteerakoa den bitartean bestea sarrerakoa *) (* da. Horregatik arraya erreferentziaz pasatzen da baina *) (* aldatzen ez den N iLuzera logikoari dagokion osoa balioz *) procedure ZerrendaMatrikulazSailkatu( var ardZerrenda_Mat: tardZerrenda; N: integer ) ; var Pos, j, k : integer ; rdMinimoa : trdIbilgailua ; begin for k:= 1 to N- 1 do (* N-1 zergatia hau da: alde desordenatuan *) begin (* elementu bakarra dagoenean bera da minimoa *) rdMinimoa := ardZerrenda_Mat[k] ; Pos := k ; for j:=k+ 1 to N do (* ordenatu gabekoen artean *) begin if rdMinimoa . sMatrikula > ardZerrenda_Mat[j].sMatrikula then (* minimoa aurkitu *) begin rdMinimoa := ardZerrenda_Mat[j] ; Pos := j ; end ; end ; (* k posizioan txikiena jarri *) ardZerrenda_Mat[Pos] := ardZerrenda_Mat[k] ; (* txikiena rdMinimoa da eta Pos posizioan dago *) ardZerrenda_Mat[k] := rdMinimoa ; (* k posiziokoa libratu ondoren bere edukia Pos *) end ; (* posizioan gordez k posizioan rdMinimoa jarri *) end ; (* Parametro bat irteerakoa den bitartean bestea sarrerakoa *) (* da. Horregatik arraya erreferentziaz pasatzen da baina *) (* aldatzen ez den N iLuzera logikoari dagokion osoa balioz *) procedure ZerrendaAbiadurazSailkatu( var ardZerrenda_Abi: tardZerrenda; N: integer ) ; var Pos, j, k : integer ; rdMaximoa : trdIbilgailua ; begin for k:= 1 to N- 1 do (* N-1 zergatia hau da: alde desordenatuan *) begin (* elementu bakarra dagoenean bera da minimoa *) rdMaximoa := ardZerrenda_Abi[k] ; Pos := k ; for j:=k+ 1 to N do (* ordenatu gabekoen artean *) begin if rdMaximoa . rAldiunekoAbiadura < ardZerrenda_Abi[j].rAldiunekoAbiadura then (* maximoa aurkitu *) begin rdMaximoa := ardZerrenda_Abi[j] ; Pos := j ; end ; end ; (* k posizioan handiena jarri *) ardZerrenda_Abi[Pos] := ardZerrenda_Abi[k] ; (* handiena rdMaximoa da eta Pos posizioan dago *) ardZerrenda_Abi[k] := rdMaximoa ; (* k posiziokoa libratu ondoren bere edukia Pos *) end ; (* posizioan gordez k posizioan rdMaximoa jarri *) end ; (* Parametro bat irteerakoa den bitartean bestea sarrerakoa *) (* da. Horregatik arraya erreferentziaz pasatzen da baina *) (* aldatzen ez den N iLuzera logikoari dagokion osoa balioz *) procedure ZerrendaMotazMatrikulazSailkatu( var ardZerrenda_MotMat: tardZerrenda; N: integer ) ; var Pos, j, k : integer ; rdMinimoa : trdIbilgailua ; begin for k:= 1 to N- 1 do (* N-1 zergatia hau da: alde desordenatuan *) begin (* elementu bakarra dagoenean bera da minimoa *) rdMinimoa := ardZerrenda_MotMat[k] ; Pos := k ; for j:=k+ 1 to N do (* ordenatu gabekoen artean *) begin if (rdMinimoa . cIbilgailuMota > ardZerrenda_MotMat[j].cIbilgailuMota) or (* minimo nagusia aurkitu *) ((rdMinimoa . cIbilgailuMota = ardZerrenda_MotMat[j].cIbilgailuMota) and (* eta berdina denean beste *) (rdMinimoa . sMatrikula > ardZerrenda_MotMat[j].sMatrikula)) then (* bigarren minimoa aurkitu *) begin rdMinimoa := ardZerrenda_MotMat[j] ; Pos := j ; end ; end ; (* k posizioan txikiena jarri *) ardZerrenda_MotMat[Pos] := ardZerrenda_MotMat[k] ; (* txikiena rdMinimoa da eta Pos posizioan dago *) ardZerrenda_MotMat[k] := rdMinimoa ; (* k posiziokoa libratu ondoren bere edukia Pos *) end ; (* posizioan gordez k posizioan rdMinimoa jarri *) end ; procedure IbilgailuarenDatuakErakutsi( const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ; begin write (rdIbilgailua . sMatrikula: 15 ) ; write (rdIbilgailua . cIbilgailuMota: 9 ) ; write (rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura: 14 : 2 ) ; writeln ; end ; procedure ZerrendaIkusi( const ardZerrenda: tardZerrenda; iLuzera: integer ) ; var k : integer ; rdIbilgailua : trdIbilgailua ; begin writeln ( 'Matrikula Mota' : 28 , 'Abiadura' : 14 ) ; writeln ( '--------- ----' : 28 , '--------' : 14 ) ; for k:=BEHEMUGA to iLuzera do begin write (k: 4 ) ; rdIbilgailua := ardZerrenda[k] ; IbilgailuarenDatuakErakutsi(rdIbilgailua) ; end ; end ; (* ---------------------- PROGRAMA NAGUSIA ---------------------- *) var ardZerrenda, ardZerrenda_Mat, ardZerrenda_Abi, ardZerrenda_MotMat: tardZerrenda ; iLuzera: integer ; begin writeln ; writeln ; writeln ; repeat write ( 'Zenbat elementu izango dira (' , BEHEMUGA, ' eta ' , GOIMUGA, ' arteko balioa): ' ) ; readln(iLuzera) ; until (iLuzera >= BEHEMUGA) and (iLuzera <= GOIMUGA) ; writeln ; writeln ( 'IBILGAILUEN DATUAK ESKURATZEN (ardZerrenda)' ) ; ZerrendaDatuDesberdinezBete(ardZerrenda, iLuzera) ; writeln ; writeln ( 'IBILGAILUEN DATUAK ERAKUSTEN (ardZerrenda)' ) ; ZerrendaIkusi(ardZerrenda, iLuzera) ; writeln ; ardZerrenda_Mat := ardZerrenda ; writeln ( 'IBILGAILUEN DATUAK MATRIKULAZ SAILKATZEN...' ) ; ZerrendaMatrikulazSailkatu(ardZerrenda_Mat, iLuzera) ; writeln ( 'IBILGAILUEN DATUAK ERAKUSTEN (ardZerrenda_Mat)' ) ; ZerrendaIkusi(ardZerrenda_Mat, iLuzera) ; writeln ; ardZerrenda_Abi := ardZerrenda ; writeln ( 'IBILGAILUEN DATUAK ABIADURAZ SAILKATZEN...' ) ; ZerrendaAbiadurazSailkatu(ardZerrenda_Abi, iLuzera) ; writeln ( 'IBILGAILUEN DATUAK ERAKUSTEN (ardZerrenda_Abi)' ) ; ZerrendaIkusi(ardZerrenda_Abi, iLuzera) ; writeln ; ardZerrenda_MotMat := ardZerrenda ; writeln ( 'IBILGAILUEN DATUAK MOTAZ ETA MATRIKULAZ SAILKATZEN...' ) ; ZerrendaMotazMatrikulazSailkatu(ardZerrenda_MotMat, iLuzera) ; writeln ( 'IBILGAILUEN DATUAK ERAKUSTEN (ardZerrenda_MotMat)' ) ; ZerrendaIkusi(ardZerrenda_MotMat, iLuzera) ; writeln ; readln ; end . |
Programaren balizko exekuzio bat hurrrengo irudietan erakusten da:
![]() |
ardZerrenda arrayaren 500 elementuak eskuratu dira eta horietarik lehen 20ak pantailaratu dira |
![]() |
Matrikulen araberako sailkapena: ardZerrenda arrayatik abiatuta ardZerrenda_Mat array ordenatua lortu da |
![]() |
Abiaduren araberako sailkapena: ardZerrenda arrayatik abiatuta ardZerrenda_Abi array ordenatua lortu da |
![]() |
Sailkapenaren eremu nagusia cIbilgailuMota eta sMatrikula sailkapenaren bigarren mailako eremua: ardZerrenda arrayatik abiatuta ardZerrenda_MotMat array ordenatua lortu da |
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.