2024(e)ko apirilaren 8(a), astelehena

24. Ariketa: erregistroak (III)

ZER DAKIDAN:
Zenbakiak, karaktereak, kateak, zerrendak (arrayak) eta erregistroak lantzeko gai naiz.



ZER IKASIKO DUDAN:
Erregistroen array batean ondoko operazioak nola egiten diren ikasiko dut:
  • Array datu-motako aldagai bateko elementuak erregistroak izanik, elementu guztiak desberdinak direla kontrolatu (18. Ariketa: zerrendak (I) gogoratu)
  • Array datu-motako aldagai bateko elementuak erregistroak izanik, beste array bat lortu eremu baten arabera sailkaturik
  • Array datu-motako aldagai bateko elementuak erregistroak izanik, beste array bat lortu bi eremuren arabera sailkaturik
Bestalde, arrayekin bezala, FUNCTION erako azpiprograma batek ez du Record datu-motako egitura bat itzuliko. Horregatik, erregistro bat emaitza izan behar bada beti PROCEDURE erako azpiprogramaz prozesatuko dugu.




ESKATZEN DEN PROGRAMA 

Erregistroekin lan eginez, 1 eta 30 arteko erregistroen sorta bat zerrenda batean gorde nahi da. Erregistro bakoitzak ibilgailu baten datuak bilduko ditu.

Gure programak lehenik zenbat erregistro gordeko dituen galdetuko du eta prozesu errepikakor batean sartuko da. Gero, prozesu errepikakor barruan, erregistro bakoitzaren eremuentzat balioak auzaz aukeratu (sMatrikula eremuetako balioak ez direla errepikatzen konprobatuko da) eta erregistroa bete ondoren zerrendan gordeko da.

Erregistroaren egitura honako hau da:

1. eremua sMatrikula   8 karaktereko kate bat, 'ZZZZ LLL' formatuko kate
  desberdinak izango dira zerrendaren elementu guztientzat
2. eremua cIbilgailuMota   karaktere bat
3. eremua rAldiunekoAbiadura   zenbaki erreal bat

Hauxe da ariketaren programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
{ 24. ariketa: auto bat radar atari azpitik igartzean ondoko datuak   }
{              jaso eta gordetzen dira zerrenda batean:               }
 
{     - Matrikula, karkatere-kate bat                                 }
{     - Ibilgailu mota, karaktere bat                                 }
{     - Aldi uneko abiadura, zenbaki erreal bat                       }
                        
{  Datuak erdi automatikoki lortuko dira auzazko balioak sortuz.      }
{  Matrikula bereko autoak ez direlako onartzen, matrikula jakin bat  }
{  sortzean zerrendan berria izango dela frogatu beharra dago.        }
{  ardZerrenda lehen zerrendatik abiatuta beste hiru zerrenda lortuko }
{  dira:                                                              }                  
 
{     - ardZerrenda_Mat matrikulen arabera sailkaturiko zerrenda      }
{     - ardZerrenda_Abi abiaduren arabera sailkaturiko zerrenda       }
{     - ardZerrenda_MotMat ibilgailu motaren arabera sailkaturiko     }
{       zerrenda eta mota berekoen elementuak matrikulaz sailkaturik  }
 
program Ariketa_24 ;
 
const
   BEHEMUGA = 1 ;
   GOIMUGA = 30 ;
    
type
    tsKateMatrikula = string[8] ;    { ZZZZ-LLL formatuko matrikula }
               
    trdIbilgailua = record
                       sMatrikula         : tsKateMatrikula ;
                       cIbilgailuMota     : char ;
                       rAldiunekoAbiadura : real ;
                    end ;
     
    tardZerrenda = array[BEHEMUGA..GOIMUGA] of trdIbilgailua ;
 
 
procedure IbilgailuarenDatuakJaso(var rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
var
   iZenbat, iAusazkoa, iKont, k : integer ;
   sMatrikula, sMatrikulaZifra : tsKateMatrikula ;
begin
   iZenbat := 15 + random(16) ;   
   for iKont:=1 to iZenbat do
   begin
      sMatrikula := '' ;
      for k:=1 to 4 do
      begin
         iAusazkoa := random(10) ;
         Str(iAusazkoa, sMatrikulaZifra) ;
         sMatrikula := sMatrikula + sMatrikulaZifra ;       
      end ;
 
      iAusazkoa := random(5) ;
      case iAusazkoa of
         0: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' KHS' ;
         1: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' BPK' ;
         2: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' KKK' ;
         3: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' XYZ' ;
         4: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' KGB' ;
      end ;
 
      iAusazkoa := random(4) ;
      case iAusazkoa of
         0: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'A' ;
         1: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'B' ;
         2: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'C' ;
         3: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'D' ;
      end ;
 
      rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura := 50 + random(131) ;   (* 50.0 eta 180.0 artean *)
   end ;
end ;
 
 
{ Bilaketa gauzatzeko funtzioan while-DO egitura erabiltzen da }
function fniMatrikulaZerrendanBilatu(const ardZerrenda: tardZerrenda; iZenbat: integer; sMatrik: tsKateMatrikula): integer ;
var
   iIndizea : integer ;
   boAurkitua : boolean ;
begin
   iIndizea := BEHEMUGA ;
   boAurkitua := FALSE ;
   while (iIndizea <= iZenbat) and not boAurkitua do
   begin
      if ardZerrenda[iIndizea].sMatrikula = sMatrik then
         boAurkitua := TRUE
      else
         iIndizea := iIndizea + 1 ;
   end ;
 
   if boAurkitua = TRUE then
     fniMatrikulaZerrendanBilatu := iIndizea
   else
     fniMatrikulaZerrendanBilatu := 0 ;          { 0 gezurrezko posizioa litzateke }
end ;
 
 
procedure ZerrendaDatuDesberdinezBete(var ardZerrenda: tardZerrenda; iLuzera: integer) ;
var
   iIndizea, iPosizioa : integer ;
   rdIbilgailua : trdIbilgailua ;
begin
   randomize ;
   IbilgailuarenDatuakJaso(rdIbilgailua) ;
   ardZerrenda[BEHEMUGA] := rdIbilgailua ;   { Lehen matrikula beti izango da berria }
    
   for iIndizea:=BEHEMUGA+1 to iLuzera do
   begin
      repeat
         IbilgailuarenDatuakJaso(rdIbilgailua) ;
         iPosizioa :=  fniMatrikulaZerrendanBilatu(ardZerrenda, iIndizea-1, rdIbilgailua.sMatrikula) ;
       
         if iPosizioa <> 0 then
            writeln(iIndizea:6, '. ibilgailurako: ''', rdIbilgailua.sMatrikula, ''' matrikula ', iPosizioa, '. posizioan dago!!!')
         else
            ardZerrenda[iIndizea] := rdIbilgailua ;
      until iPosizioa = 0 ;
   end ;
end ;
 
 
(* Parametro bat irteerakoa den bitartean bestea sarrerakoa *)
(* da. Horregatik   arraya erreferentziaz pasatzen da baina *)
(* aldatzen ez den N iLuzera logikoari dagokion osoa balioz *)
procedure ZerrendaMatrikulazSailkatu(var ardZerrenda_Mat: tardZerrenda; N: integer) ;
var
   Pos, j, k : integer ;
   rdMinimoa : trdIbilgailua ;
begin
   for k:=1 to N-1 do         (* N-1 zergatia hau da:    alde desordenatuan *)
   begin                      (* elementu bakarra dagoenean bera da minimoa *)
      rdMinimoa := ardZerrenda_Mat[k] ;
      Pos := k ;
      for j:=k+1 to N do                        (* ordenatu gabekoen artean *)
      begin
         if rdMinimoa.sMatrikula > ardZerrenda_Mat[j].sMatrikula then   (* minimoa aurkitu *)
         begin
            rdMinimoa := ardZerrenda_Mat[j] ;
            Pos := j ;
         end ;
      end ;                                            (* k posizioan txikiena jarri  *)
        ardZerrenda_Mat[Pos] := ardZerrenda_Mat[k] ;   (* txikiena rdMinimoa da eta Pos posizioan dago *)
        ardZerrenda_Mat[k] := rdMinimoa ;              (* k posiziokoa libratu ondoren bere edukia Pos *)
   end;                                                (* posizioan gordez k posizioan rdMinimoa jarri *)
end ;
 
 
(* Parametro bat irteerakoa den bitartean bestea sarrerakoa *)
(* da. Horregatik arraya erreferentziaz pasatzen da baina   *)
(* aldatzen ez den N iLuzera logikoari dagokion osoa balioz *)
procedure ZerrendaAbiadurazSailkatu(var ardZerrenda_Abi: tardZerrenda; N: integer) ;
var
   Pos, j, k : integer ;
   rdMaximoa : trdIbilgailua ;
begin
   for k:=1 to N-1 do         (* N-1 zergatia hau da:    alde desordenatuan *)
   begin                      (* elementu bakarra dagoenean bera da minimoa *)
      rdMaximoa := ardZerrenda_Abi[k] ;
      Pos := k ;
      for j:=k+1 to N do                        (* ordenatu gabekoen artean *)
      begin
         if rdMaximoa.rAldiunekoAbiadura < ardZerrenda_Abi[j].rAldiunekoAbiadura then   (* maximoa aurkitu *)
         begin
            rdMaximoa := ardZerrenda_Abi[j] ;
            Pos := j ;
         end ;
      end ;                                          (* k posizioan handiena jarri  *)
      ardZerrenda_Abi[Pos] := ardZerrenda_Abi[k] ;   (* handiena rdMaximoa da eta Pos posizioan dago *)
      ardZerrenda_Abi[k] := rdMaximoa ;              (* k posiziokoa libratu ondoren bere edukia Pos *)
   end;                                              (* posizioan gordez k posizioan rdMaximoa jarri *)
end ;
 
 
(* Parametro bat irteerakoa den bitartean bestea sarrerakoa *)
(* da. Horregatik arraya erreferentziaz pasatzen da baina   *)
(* aldatzen ez den N iLuzera logikoari dagokion osoa balioz *)
procedure ZerrendaMotazMatrikulazSailkatu(var ardZerrenda_MotMat: tardZerrenda; N: integer) ;
var
   Pos, j, k : integer ;
   rdMinimoa : trdIbilgailua ;
begin
   for k:=1 to N-1 do         (* N-1 zergatia hau da:    alde desordenatuan *)
   begin                      (* elementu bakarra dagoenean bera da minimoa *)
      rdMinimoa := ardZerrenda_MotMat[k] ;
      Pos := k ;
      for j:=k+1 to N do                        (* ordenatu gabekoen artean *)
      begin
         if (rdMinimoa.cIbilgailuMota > ardZerrenda_MotMat[j].cIbilgailuMota) or     (* minimo nagusia aurkitu   *)
            ((rdMinimoa.cIbilgailuMota = ardZerrenda_MotMat[j].cIbilgailuMota) and   (* eta berdina denean beste *)
             (rdMinimoa.sMatrikula > ardZerrenda_MotMat[j].sMatrikula)) then         (* bigarren minimoa aurkitu *)
         begin                                                                   
            rdMinimoa := ardZerrenda_MotMat[j] ;
            Pos := j ;
         end ;
      end ;                                                (* k posizioan txikiena jarri  *)
      ardZerrenda_MotMat[Pos] := ardZerrenda_MotMat[k] ;   (* txikiena rdMinimoa da eta Pos posizioan dago *)
      ardZerrenda_MotMat[k] := rdMinimoa ;                 (* k posiziokoa libratu ondoren bere edukia Pos *)
   end;                                                    (* posizioan gordez k posizioan rdMinimoa jarri *)
end ;
 
 
procedure IbilgailuarenDatuakErakutsi(const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
begin
   write(rdIbilgailua.sMatrikula:15) ;
   write(rdIbilgailua.cIbilgailuMota:9) ;
   write(rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura:14:2) ;     
   writeln ;
end ;
 
 
procedure ZerrendaIkusi(const ardZerrenda: tardZerrenda; iLuzera: integer) ;
var
   k : integer ;
   rdIbilgailua : trdIbilgailua ;
begin 
   writeln('Matrikula     Mota':28, 'Abiadura':14) ;
   writeln('---------     ----':28, '--------':14) ;
   for k:=BEHEMUGA to iLuzera do
   begin
      write(k:4) ;
      rdIbilgailua := ardZerrenda[k] ;
      IbilgailuarenDatuakErakutsi(rdIbilgailua) ;
   end ;
end ;
 
(* ---------------------- PROGRAMA NAGUSIA ---------------------- *)
     
var
   ardZerrenda, ardZerrenda_Mat, ardZerrenda_Abi, ardZerrenda_MotMat: tardZerrenda ;
   iLuzera: integer ;
begin
   writeln ;
   writeln ;
   writeln ;
    
   repeat
      write('Zenbat elementu izango dira (', BEHEMUGA, ' eta ', GOIMUGA, ' arteko balioa): ') ;
      readln(iLuzera) ;
   until (iLuzera >= BEHEMUGA) and (iLuzera <= GOIMUGA) ;
   writeln ;
    
   writeln('IBILGAILUEN DATUAK ESKURATZEN (ardZerrenda)') ;
   ZerrendaDatuDesberdinezBete(ardZerrenda, iLuzera) ;
   writeln ;
    
   writeln('IBILGAILUEN DATUAK ERAKUSTEN (ardZerrenda)') ;
   ZerrendaIkusi(ardZerrenda, iLuzera) ;
   writeln ;
    
   ardZerrenda_Mat := ardZerrenda ;
   writeln('IBILGAILUEN DATUAK MATRIKULAZ SAILKATZEN...') ;  
   ZerrendaMatrikulazSailkatu(ardZerrenda_Mat, iLuzera) ;
 
   writeln('IBILGAILUEN DATUAK ERAKUSTEN (ardZerrenda_Mat)') ;
   ZerrendaIkusi(ardZerrenda_Mat, iLuzera) ;
   writeln ;
 
   ardZerrenda_Abi := ardZerrenda ;
   writeln('IBILGAILUEN DATUAK ABIADURAZ SAILKATZEN...') ;  
   ZerrendaAbiadurazSailkatu(ardZerrenda_Abi, iLuzera) ;
    
   writeln('IBILGAILUEN DATUAK ERAKUSTEN (ardZerrenda_Abi)') ;
   ZerrendaIkusi(ardZerrenda_Abi, iLuzera) ;
   writeln ;
       
   ardZerrenda_MotMat := ardZerrenda ;
   writeln('IBILGAILUEN DATUAK MOTAZ ETA MATRIKULAZ SAILKATZEN...') ;  
   ZerrendaMotazMatrikulazSailkatu(ardZerrenda_MotMat, iLuzera) ;
 
   writeln('IBILGAILUEN DATUAK ERAKUSTEN (ardZerrenda_MotMat)') ;
   ZerrendaIkusi(ardZerrenda_MotMat, iLuzera) ;
   writeln ;
       
   readln ;
end.

Programaren balizko exekuzio bat hurrrengo irudietan erakusten da:

ardZerrenda arrayaren 500 elementuak eskuratu dira eta horietarik lehen 20ak pantailaratu dira

Matrikulen araberako sailkapena: ardZerrenda arrayatik abiatuta ardZerrenda_Mat array ordenatua lortu da

Abiaduren araberako sailkapena: ardZerrenda arrayatik abiatuta ardZerrenda_Abi array ordenatua lortu da

Sailkapenaren eremu nagusia cIbilgailuMota eta sMatrikula sailkapenaren bigarren mailako eremua: ardZerrenda arrayatik abiatuta ardZerrenda_MotMat array ordenatua lortu da

 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.