ZER DAKIDAN: Zenbakiak, karaktereak, kateak, arrayak, erregistroak eta fitxategiak lantzeko gai naiz. ZER IKASIKO DUDAN: Datuak modu iraunkorrean gorde ahal izateko file datu-motako fitxategi bat prozesatzen dakit. Ariketa honetan fitxategi batetik abiatuta fitxategi berriak nola sortu ikasiko dut. |
ESKATZEN DEN PROGRAMA
Erregistroen fitxategi batzuekin lan egingo dugu. Lau fitxategien elementuak bi eremuko erregistroak izango dira. Lehen eremua ibilgailuaren matrikula izango da (matrikula guztien letrak BBB dira eta matrikula bakoitzaren zifrak sekuentzialki doaz 0001etik hasita). Bigarren eremua ibilgailuaren aldiuneko abiadura izango da eta bere balioa auzaz lortuko dugu.
Erregistroaren egitura honako hau da:
1. eremua | sMatrikula | 8 karaktereko kate bat, kate desberdinak izango dira zerrendaren elementu guztientzat |
2. eremua | rAldiunekoAbiadura | zenbaki erreal bat |
Gure programak fitxategiaren izena eskatuko du (Autoak.dat adibidez) eta erabiltzaileak emandako sarrerarekin fitxategiaren existentzia konprobatuko du, ondoko bi bide irekiz:
- Autoak.dat fitxategia existitzen bada, bere edukia pantailaratuko da eta elementu berriak gehituko dira fitxategiaren amaieran 25. Ariketa: fitxategiak (I) programan bezala. Ondoren, hiru fitxategi berri sortuko dira:
- Batezbesteko aritmetikoaren abiadura berdintsuak duten elementuak Autoak_B.dat izeneko fitxategiak bilduko ditu
- Batezbesteko aritmetikoa baino handiago abiadura duten elementuak Autoak_H.dat izeneko fitxategiak bilduko ditu
- Batezbesteko aritmetikoa baino txikiago abiadura duten elementuak Autoak_T.dat izeneko fitxategiak bilduko ditu
- Autoak.dat fitxategia existitzen ez bada, fitxategi berria sortuko da 25. Ariketa: fitxategiak (I) programan bezala. Ondoren, hiru fitxategi berri sortuko dira:
- Batezbesteko aritmetikoaren abiadura berdintsuak duten elementuak Autoak_B.dat izeneko fitxategiak bilduko ditu
- Batezbesteko aritmetikoa baino handiago abiadura duten elementuak Autoak_H.dat izeneko fitxategiak bilduko ditu
- Batezbesteko aritmetikoa baino txikiago abiadura duten elementuak Autoak_T.dat izeneko fitxategiak bilduko ditu
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 | { 26. ariketa: auto bat radar atari azpitik igartzean ondoko datuak } { jaso eta gordetzen dira fitxategi batean: } { - Matrikula, karkatere-kate bat } { - Aldi uneko abiadura, zenbaki erreal bat } { Datuak erdi automatikoki lortuko dira: matrikulen letrak BBB dira } { zifrak sekuentzialki doaz 0001etik hasita, abiaduren balioak auzaz } { sortuko dira. Ondorioz, matrikulak desberdinak izango dira. } { Fitxategia existitzen ez bada, sortuko da eta datuz bete ondoren } { bere edukia pantailaratuko da eta aldiuneko abiaduren batezbesteko } { aritmetikoaa kalkulatuko da. Fitxategia lehendik existitzen bada } { bere uneko edukia pantailaratuko da, gero elementu berriak gehitu } { ondoren berriro erakutsiko dira fitxategiaren eduki berria eta } { abiaduren batezbesteko aritmetikoa. } { Ibilgailuen aldiuneko abiaduren batezbesteko aritmetikoa kalkulatu } { ondoren, hiru fitxategi berri lortuko dira: } { 1. Batezbestekoaren "bezalako" abiadura dutenen elementuena } { 2. Batezbestekoa baino abiadura handiago dutenen elementuena } { 3. Batezbestekoa baino abiadura txikiago dutenen elementuena } program Ariketa__26; uses sysutils; { fileExists() funtzioak behar duelako } const //sBIDEA = 'C:\Radarrak\'; (* Windows *) sBIDEA = '/Users/jesusromouriarte/Desktop/Radarrak/' ; (* Mac *) type tsKatea = string [ 250 ]; { Fitxategiaren izen osoa luzea izan daitekeelako } tsKateMatrikula = string [ 8 ]; { ZZZZ-LLL formatuko matrikula } trdIbilgailua = record sMatrikula : tsKateMatrikula; rAldiunekoAbiadura: real ; end ; tfrdFitxategia = file of trdIbilgailua; procedure IbilgailuarenInformazioaJaso( var rdIbilgailua: trdIbilgailua; i: integer ); var sMatrikulaZifra: tsKateMatrikula; begin Str(i, sMatrikulaZifra) ; if i < 10 then sMatrikulaZifra := '000' + sMatrikulaZifra; if (i >= 10 ) and (i < 100 ) then sMatrikulaZifra := '00' + sMatrikulaZifra; if i >= 100 then sMatrikulaZifra := '0' + sMatrikulaZifra; rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikulaZifra + ' BBB' ; rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura := 50 + 130 *random; (* 50.0 eta 179.99 artean *) end ; procedure IbilgailuarenInformazioaErakutsi( const rdIbilgailua: trdIbilgailua); begin write (rdIbilgailua . sMatrikula: 15 ); write (rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura: 14 : 2 ); writeln ; end ; procedure FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxOsoa: tsKatea); var fOsoa: tfrdFitxategia; rdDatua: trdIbilgailua; begin assign(fOsoa, sIzenFitxOsoa); reset(fOsoa); { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! } writeln ( 'Matrikula' : 38 , 'Abiadura' : 14 ); writeln ( '=========' : 38 , '========' : 14 ); { Datuak kudeatu for bitartez } while not eof(fOsoa) do begin read(fOsoa,rdDatua); { Irakurri eta hurrengora pasa } write (filePos(fOsoa): 10 , '. elementua: ' ); IbilgailuarenInformazioaErakutsi(rdDatua); end ; close(fOsoa); { Fitxategia itxi } end ; procedure FitxategiaSortuEtaDatuzBete(sIzenFitxOsoa: tsKatea); var fOsoa: tfrdFitxategia; rdDatua: trdIbilgailua; iZenbat, i: integer ; begin assign(fOsoa, sIzenFitxOsoa); rewrite(fOsoa); { Fitxategia sortu, eta existitzekotan bere edukia borratu } write ( 'Zenbat elementu izango ditu fitxategiak (adibidez 15): ' ); readln(iZenbat); randomize; for i:= 1 to iZenbat do begin IbilgailuarenInformazioaJaso(rdDatua, i); write (fOsoa, rdDatua); { Fitxategian idatzi eta hurrengo elementura pasa } end ; close(fOsoa); { Fitxategia itxi } end ; function fnsFitxategiarenAzkenElementukoMatrikulaLortu(sIzenFitxOsoa: tsKatea): tsKateMatrikula; var fOsoa: tfrdFitxategia; rdDatua: trdIbilgailua; begin assign(fOsoa, sIzenFitxOsoa); reset(fOsoa); { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! } seek(fOsoa, fileSize(fOsoa)- 1 ); { Fitxategiaren azken elementuaren gainean kokatu } read(fOsoa, rdDatua); fnsFitxategiarenAzkenElementukoMatrikulaLortu := rdDatua . sMatrikula; close(fOsoa); { Fitxategia itxi } end ; procedure FitxategiariDatuakGehitu(sIzenFitxOsoa: tsKatea); var fOsoa: tfrdFitxategia; rdDatua: trdIbilgailua; iZenbat, i: integer ; sMatrik, sMatrikulaZifra: tsKateMatrikula; iMatrikulaZifra: integer ; begin sMatrik := fnsFitxategiarenAzkenElementukoMatrikulaLortu(sIzenFitxOsoa); sMatrikulaZifra := Copy(sMatrik, 1 , 4 ); Val (sMatrikulaZifra, iMatrikulaZifra); assign(fOsoa, sIzenFitxOsoa); reset(fOsoa); { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! } seek(fOsoa, fileSize(fOsoa)); { Fitxategiaren bukaeran kokatu } write ( 'Zenbat elementu gehituko dira fitxategira (adibidez 7): ' ); readln(iZenbat); for i:=iMatrikulaZifra+ 1 to iMatrikulaZifra+iZenbat do begin IbilgailuarenInformazioaJaso(rdDatua, i); write (fOsoa, rdDatua); { Fitxategian idatzi eta hurrengo elementura pasa } end ; close(fOsoa); { Fitxategia itxi } end ; function fnrBatezbestekoAbiaduraKalkulatu(sIzenFitxOsoa: tsKatea): real ; var fOsoa: tfrdFitxategia; rdDatua: trdIbilgailua; rMetatua: real ; begin assign(fOsoa, sIzenFitxOsoa); reset(fOsoa); { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! } rMetatua := 0.0 ; while not eof(fOsoa) do begin read(fOsoa,rdDatua); { Irakurri eta hurrengora pasa } rMetatua := rMetatua + rdDatua . rAldiunekoAbiadura; end ; fnrBatezbestekoAbiaduraKalkulatu := rMetatua / fileSize(fOsoa); close(fOsoa); { Fitxategia itxi } end ; procedure HiruFitxategienIzenakEraiki( sIzenFitxOsoa: tsKatea; var sIzenFitxBerdin, sIzenFitxHandi, sIzenFitxTxiki: tsKatea); var iBanatzileaNon: integer ; cBanatzailea: char ; sIzenLuzapen, sIzena, sLuzapena: tsKatea; begin //sBIDEA := 'C:\Radarrak\'; (* Windows *) //cBanatzailea := '\'; (* Windows *) //sBIDEA := '/Users/jesusromouriarte/Desktop/Radarrak/'; (* Mac *) cBanatzailea := '/' ; (* Mac *) sIzenLuzapen := sIzenFitxOsoa; repeat //writeln('|||>', sIzenLuzapen, '<|||'); iBanatzileaNon := Pos(cBanatzailea, sIzenLuzapen); Delete(sIzenLuzapen, 1 , iBanatzileaNon); //writeln('===>', sIzenLuzapen, '<==='); until iBanatzileaNon = 0 ; cBanatzailea := '.' ; iBanatzileaNon := Pos(cBanatzailea, sIzenLuzapen); if iBanatzileaNon <> 0 then begin sIzena := Copy(sIzenLuzapen, 1 , iBanatzileaNon- 1 ); sLuzapena := Copy(sIzenLuzapen, iBanatzileaNon+ 1 , Length(sIzenLuzapen)-iBanatzileaNon); //writeln('Izena======>', sIzena, '<==='); //writeln('Luzapena===>', sLuzapena, '<==='); sIzenFitxBerdin := sBIDEA + sIzena + '_B.' + sLuzapena; sIzenFitxHandi := sBIDEA + sIzena + '_H.' + sLuzapena; sIzenFitxTxiki := sBIDEA + sIzena + '_T.' + sLuzapena ; end else begin sIzena := sIzenLuzapen; //writeln('Izena======>', sIzena, '<==='); sIzenFitxBerdin := sBIDEA + sIzena + '_B' ; sIzenFitxHandi := sBIDEA + sIzena + '_H' ; sIzenFitxTxiki := sBIDEA + sIzena + '_T' ; end ; //writeln('sIzenFitxTxiki===>', sIzenFitxTxiki, '<==='); end ; procedure HiruFitxategiakLortu(sIzenFitxOsoa, sIzenFitxBerdin, sIzenFitxHandi, sIzenFitxTxiki: tsKatea; rBBA: real ); var fOsoa, fBerdin, fHandi, fTxiki: tfrdFitxategia; rdDatua: trdIbilgailua; rDoitasuna: real ; begin assign(fOsoa, sIzenFitxOsoa); assign(fBerdin, sIzenFitxBerdin); assign(fHandi, sIzenFitxHandi); assign(fTxiki, sIzenFitxTxiki); reset(fOsoa); { Fitxategia ireki baina barrukoa ez borratu!!! } rewrite(fBerdin); { Fitxategia sortu, eta existitzekotan bere edukia borratu } rewrite(fHandi); { Fitxategia sortu, eta existitzekotan bere edukia borratu } rewrite(fTxiki); { Fitxategia sortu, eta existitzekotan bere edukia borratu } rDoitasuna := (rBBA * 5 ) / 100 ; (* doitasuna BBAren %5a *) while not eof(fOsoa) do begin read(fOsoa,rdDatua); { Irakurri eta hurrengora pasa } if abs (rdDatua . rAldiunekoAbiadura - rBBA) < rDoitasuna then write (fBerdin,rdDatua) else if rdDatua . rAldiunekoAbiadura > rBBA then write (fHandi,rdDatua) else write (fTxiki,rdDatua) end ; close(fOsoa); { Fitxategia itxi } close(fBerdin); { Fitxategia itxi } close(fTxiki); { Fitxategia itxi } close(fHandi); { Fitxategia itxi } end ; (* =====================- PROGRAMA NAGUSIA =====================- *) var sIzenFitxOsoa, sIzenFitxBerdin, sIzenFitxHandi, sIzenFitxTxiki: tsKatea; rAbiadurenBBA: real ; begin writeln ; writeln ; writeln ; writeln ( 'Ibilgailuen informazioa gordeko duen fitxategiaren izena eman ezazu.' ); write ( 'Adibidez, ' 'Autoak.dat' ' izena: ' ); readln(sIzenFitxOsoa); sIzenFitxOsoa := sBIDEA + sIzenFitxOsoa; writeln ; if fileExists(sIzenFitxOsoa) then { Konprobatu ea existitzen den ala ez } begin writeln (sIzenFitxOsoa, ' fitxategia existitzen da.' ); writeln ( 'Hona hemen bere edukia:' ); FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxOsoa); rAbiadurenBBA := fnrBatezbestekoAbiaduraKalkulatu(sIzenFitxOsoa); writeln ( 'Aldiuneko abiaduren batezbesteko aritmetikoa: ' , rAbiadurenBBA: 0 : 2 , ' Km/h' ); writeln ; writeln ( 'Elementu berriak gehituko dira:' ); FitxategiariDatuakGehitu(sIzenFitxOsoa); FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxOsoa); rAbiadurenBBA := fnrBatezbestekoAbiaduraKalkulatu(sIzenFitxOsoa); writeln ( 'Aldiuneko abiaduren batezbesteko aritmetikoa: ' , rAbiadurenBBA: 0 : 2 , ' Km/h' ); writeln ; HiruFitxategienIzenakEraiki(sIzenFitxOsoa, sIzenFitxBerdin, sIzenFitxHandi, sIzenFitxTxiki); HiruFitxategiakLortu(sIzenFitxOsoa, sIzenFitxBerdin, sIzenFitxHandi, sIzenFitxTxiki, rAbiadurenBBA); writeln ( 'BBAren berdineko fitxategiaren edukia:' ); FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxBerdin); writeln ( 'BBA baino handiagoko fitxategiaren edukia:' ); FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxHandi); writeln ( 'BBA baino txikiagoko fitxategiaren edukia:' ); FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxTxiki); end else begin writeln (sIzenFitxOsoa, ' fitxategirik ez dago.' ); writeln ( 'Oraintxe sortuko dugu.' ); FitxategiaSortuEtaDatuzBete(sIzenFitxOsoa); writeln ( 'Sortutako fitxategiaren edukia:' ); FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxOsoa); rAbiadurenBBA := fnrBatezbestekoAbiaduraKalkulatu(sIzenFitxOsoa); writeln ( 'Aldiuneko abiaduren batezbesteko aritmetikoa: ' , rAbiadurenBBA: 0 : 2 , ' Km/h' ); writeln ; HiruFitxategienIzenakEraiki(sIzenFitxOsoa, sIzenFitxBerdin, sIzenFitxHandi, sIzenFitxTxiki); HiruFitxategiakLortu(sIzenFitxOsoa, sIzenFitxBerdin, sIzenFitxHandi, sIzenFitxTxiki, rAbiadurenBBA); writeln ( 'BBAren berdineko fitxategiaren edukia:' ); FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxBerdin); writeln ( 'BBA baino handiagoko fitxategiaren edukia:' ); FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxHandi); writeln ( 'BBA baino txikiagoko fitxategiaren edukia:' ); FitxategiarenEdukiaErakutsi(sIzenFitxTxiki); end ; writeln ; write ( 'RETURN sakatu programa bukatzeko' ); writeln ; readln; end . |
Programaren balizko hiru exekuzio hurrrengo irudietan erakusten dira:
Programaren aurreko hiru exekuzioetan sortu diren hamabi fitxategien ezaugarriak ikus daitezke. Azpimarratzen dugu fitxategien elementu bakoitzak 20 byte hartzen dituela diskoan, irudi honetan ikus daitekeen bezala:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.