2024(e)ko apirilaren 8(a), astelehena

23. Ariketa: erregistroak (II)

ZER DAKIDAN:
Zenbakiak, karaktereak, kateak, zerrendak (arrayak) eta erregistroak lantzeko gai naiz.



ZER IKASIKO DUDAN:
Oinarrizko datu-mota desberdinak egitura bakar batean gordetzeko Record datu-mota beharrezkoa da. Oinarrizko datu-mota bereko hainbat elementu gordetzeko Array datu-mota aproposa da. Ikas dezagun orain erregistroen zerrendekin lan egiten.




ESKATZEN DEN PROGRAMA 

Erregistroekin lan eginez, 1 eta 10 arteko erregistroen sorta bat zerrenda batean gorde nahi da. Erregistro bakoitzak ibilgailu baten datuak bilduko ditu.

Gure programak lehenik zenbat erregistro gordeko dituen galdetuko du eta prozesu errepikakor batean sartuko da. Gero, prozesu errepikakor barruan, erregistro bakoitzaren eremuentzat balioak auzaz aukeratu eta erregistroa bete ondoren zerrendan gordeko da.

Erregistroaren egitura honako hau da:

1. eremua sMatrikula   'ZZZZ-LLL' formatuko 8 karakteredun kate bat
2. eremua cIbilgailuMota   karaktere bat
3. eremua rdDataUnea   2 eremuko erregistroa (eremu bakoitza 3 osoen array bat)
4. eremua rAldiunekoAbiadura   zenbaki erreal bat

Hauxe da ariketaren programa:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
{ 23. ariketa: auto bat radar atari azpitik igartzean ondoko datuak   }
{              jaso eta gordetzen dira zerrenda batean:               }
 
{     - Matrikula, karkatere-kate bat                                 }
{     - Ibilgailu mota, karaktere bat                                 }
{     - Data, 3 zenbakien array bat (posizioak: Urtea, Hilea, Eguna)  }
{     - Unea, 3 zenbakien array bat (posizioak: Orduak, Minutuak,     }
{                                                        Segundoak)   } 
{     - Aldi uneko abiadura, zenbaki erreal bat                       }
                        
{  Datuak erdi automatikoki lortuko dira auzazko balioak sortuz. Auto }
{  bakoitzeko erregistro bat bete ondoren, array batean gordeko da.   }                  
 
program Ariketa_23 ;
 
const
   BEHEMUGA = 1 ;
   GOIMUGA = 10 ;
    
type
    tsKateMatrikula = string[8] ;    { ZZZZ-LLL formatuko matrikula }
 
    taiData = array[1..3] of integer { Urtea, Hilea, Eguna }
     
    taiUnea = array[1..3] of integer { Orduak, Minutuak, Segundoak }
     
    trdNoiz = record
                  Eguna : taiData ;
                  Ordua : taiUnea ;
              end ;
               
    trdIbilgailua = record
                       sMatrikula         : tsKateMatrikula ;
                       cIbilgailuMota     : char ;
                       rdDataUnea         : trdNoiz ;
                       rAldiunekoAbiadura : real ;
                    end ;
     
    tardZerrenda = array[BEHEMUGA..GOIMUGA] of trdIbilgailua ;
 
 
procedure IbilgailuarenDatuakJaso(var rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
var
   iZenbat, iAusazkoa, iKont, k : integer ;
   sMatrikula, sMatrikulaZifra : tsKateMatrikula ;
begin
   iZenbat := 15 + random(16) ;   
   for iKont:=1 to iZenbat do
   begin
      sMatrikula := '' ;
      for k:=1 to 4 do
      begin
         iAusazkoa := random(10) ;
         Str(iAusazkoa, sMatrikulaZifra) ;
         sMatrikula := sMatrikula + sMatrikulaZifra ;       
      end ;
 
      iAusazkoa := random(5) ;
      case iAusazkoa of
         0: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' KHS' ;
         1: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' BPK' ;
         2: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' KKK' ;
         3: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' XYZ' ;
         4: rdIbilgailua.sMatrikula := sMatrikula + ' KGB' ;
      end ;
 
      iAusazkoa := random(4) ;
      case iAusazkoa of
         0: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'A' ;
         1: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'B' ;
         2: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'C' ;
         3: rdIbilgailua.cIbilgailuMota := 'D' ;
      end ;
 
      rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[1] := 2021 ;              (* 2021-01-01 eta 2021-12-28 artean *) 
      rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[2] := 1 + random(12) ;
      rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[3] := 1 + random(27) ;
 
      rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[1] := 13 ;                (* 13:05:00 eta 13:15:59 artean *)
      rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[2] := 5 + random(11) ;
      rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[3] := random(60) ;
 
      rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura := 50 + random(131) ;   (* 50.0 eta 180.0 artean *)
   end ;
end ;
 
 
procedure ZerrendaBete(var ardZerrenda: tardZerrenda; iLuzera: integer) ;
var
   k : integer ;
   rdIbilgailua : trdIbilgailua ;
begin 
   randomize ;
   for k:=BEHEMUGA to iLuzera do
   begin
      writeln(k:4, '. ibilgailuaren datuak eskuratzen...') ;
      IbilgailuarenDatuakJaso(rdIbilgailua) ;
      ardZerrenda[k] := rdIbilgailua ;
   end ;
end ;
 
 
procedure IbilgailuarenDatuakErakutsi(const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ;
begin
   writeln('Matrikula     Mota':24, 'Data':16, 'Ordua':16, 'Abiadura':14) ;
   writeln('---------     ----':24, '----------':16, '----------':16, '--------':14) ;
   write(rdIbilgailua.sMatrikula:15) ;
   write(rdIbilgailua.cIbilgailuMota:9) ;
    
   write(rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[1]:10, '-') ;
   if rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[2] >= 10 then
      write(rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[2]:2, '-')
   else
      write('0', rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[2], '-') ;  
   if rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[3] >= 10 then
      write(rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[3]:2)
   else
      write('0', rdIbilgailua.rdDataUnea.Eguna[3]) ;
    
   write(rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[1]:10, ':') ;
   if rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[2] >= 10 then
      write(rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[2]:2, ':')
   else
      write('0', rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[2], ':') ;
   if rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[3] >= 10 then
      write(rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[3]:2)
   else
      write('0', rdIbilgailua.rdDataUnea.Ordua[3]) ;
       
   write(rdIbilgailua.rAldiunekoAbiadura:14:2) ;     
   writeln ;
   writeln ;
end ;
 
 
procedure ZerrendaIkusi(const ardZerrenda: tardZerrenda; iLuzera: integer) ;
var
   k : integer ;
   rdIbilgailua : trdIbilgailua ;
begin 
   for k:=BEHEMUGA to iLuzera do
   begin
      writeln(k:4, '. ibilgailuaren datuak:') ;
      rdIbilgailua := ardZerrenda[k] ;
      IbilgailuarenDatuakErakutsi(rdIbilgailua) ;
   end ;
end ;
 
(* ---------------------- PROGRAMA NAGUSIA ---------------------- *)
     
var
   ardZerrenda: tardZerrenda ;
   iLuzera: integer ;
begin
   writeln ;
   writeln ;
   writeln ;
    
   repeat
      write('   Zenbat elementu izango dira (', BEHEMUGA, ' eta ', GOIMUGA, ' arteko balioa): ') ;
      readln(iLuzera) ;
   until (iLuzera >= BEHEMUGA) and (iLuzera <= GOIMUGA) ;
 
   writeln ;
   ZerrendaBete(ardZerrenda, iLuzera) ;
    
   writeln ;
   ZerrendaIkusi(ardZerrenda, iLuzera) ;
 
   readln ;
end.

Programaren balizko exekuzio bat hurrrengo irudian erakusten da:


 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.