ZER DAKIDAN: Zenbakiak, karaktereak, kateak, zerrendak (arrayak) eta erregistroak lantzeko gai naiz. ZER IKASIKO DUDAN: Oinarrizko datu-mota desberdinak egitura bakar batean gordetzeko Record datu-mota beharrezkoa da. Oinarrizko datu-mota bereko hainbat elementu gordetzeko Array datu-mota aproposa da. Ikas dezagun orain erregistroen zerrendekin lan egiten. |
ESKATZEN DEN PROGRAMA
Erregistroekin lan eginez, 1 eta 10 arteko erregistroen sorta bat zerrenda batean gorde nahi da. Erregistro bakoitzak ibilgailu baten datuak bilduko ditu.
Gure programak lehenik zenbat erregistro gordeko dituen galdetuko du eta prozesu errepikakor batean sartuko da. Gero, prozesu errepikakor barruan, erregistro bakoitzaren eremuentzat balioak auzaz aukeratu eta erregistroa bete ondoren zerrendan gordeko da.
Erregistroaren egitura honako hau da:
1. eremua | sMatrikula | 'ZZZZ-LLL' formatuko 8 karakteredun kate bat |
2. eremua | cIbilgailuMota | karaktere bat |
3. eremua | rdDataUnea | 2 eremuko erregistroa (eremu bakoitza 3 osoen array bat) |
4. eremua | rAldiunekoAbiadura | zenbaki erreal bat |
Hauxe da ariketaren programa:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 | { 23. ariketa: auto bat radar atari azpitik igartzean ondoko datuak } { jaso eta gordetzen dira zerrenda batean: } { - Matrikula, karkatere-kate bat } { - Ibilgailu mota, karaktere bat } { - Data, 3 zenbakien array bat (posizioak: Urtea, Hilea, Eguna) } { - Unea, 3 zenbakien array bat (posizioak: Orduak, Minutuak, } { Segundoak) } { - Aldi uneko abiadura, zenbaki erreal bat } { Datuak erdi automatikoki lortuko dira auzazko balioak sortuz. Auto } { bakoitzeko erregistro bat bete ondoren, array batean gordeko da. } program Ariketa_23 ; const BEHEMUGA = 1 ; GOIMUGA = 10 ; type tsKateMatrikula = string [ 8 ] ; { ZZZZ-LLL formatuko matrikula } taiData = array [ 1..3 ] of integer ; { Urtea, Hilea, Eguna } taiUnea = array [ 1..3 ] of integer ; { Orduak, Minutuak, Segundoak } trdNoiz = record Eguna : taiData ; Ordua : taiUnea ; end ; trdIbilgailua = record sMatrikula : tsKateMatrikula ; cIbilgailuMota : char ; rdDataUnea : trdNoiz ; rAldiunekoAbiadura : real ; end ; tardZerrenda = array [BEHEMUGA .. GOIMUGA] of trdIbilgailua ; procedure IbilgailuarenDatuakJaso( var rdIbilgailua: trdIbilgailua) ; var iZenbat, iAusazkoa, iKont, k : integer ; sMatrikula, sMatrikulaZifra : tsKateMatrikula ; begin iZenbat := 15 + random( 16 ) ; for iKont:= 1 to iZenbat do begin sMatrikula := '' ; for k:= 1 to 4 do begin iAusazkoa := random( 10 ) ; Str(iAusazkoa, sMatrikulaZifra) ; sMatrikula := sMatrikula + sMatrikulaZifra ; end ; iAusazkoa := random( 5 ) ; case iAusazkoa of 0 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' KHS' ; 1 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' BPK' ; 2 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' KKK' ; 3 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' XYZ' ; 4 : rdIbilgailua . sMatrikula := sMatrikula + ' KGB' ; end ; iAusazkoa := random( 4 ) ; case iAusazkoa of 0 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'A' ; 1 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'B' ; 2 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'C' ; 3 : rdIbilgailua . cIbilgailuMota := 'D' ; end ; rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 1 ] := 2021 ; (* 2021-01-01 eta 2021-12-28 artean *) rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 2 ] := 1 + random( 12 ) ; rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 3 ] := 1 + random( 27 ) ; rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 1 ] := 13 ; (* 13:05:00 eta 13:15:59 artean *) rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 2 ] := 5 + random( 11 ) ; rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 3 ] := random( 60 ) ; rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura := 50 + random( 131 ) ; (* 50.0 eta 180.0 artean *) end ; end ; procedure ZerrendaBete( var ardZerrenda: tardZerrenda; iLuzera: integer ) ; var k : integer ; rdIbilgailua : trdIbilgailua ; begin randomize ; for k:=BEHEMUGA to iLuzera do begin writeln (k: 4 , '. ibilgailuaren datuak eskuratzen...' ) ; IbilgailuarenDatuakJaso(rdIbilgailua) ; ardZerrenda[k] := rdIbilgailua ; end ; end ; procedure IbilgailuarenDatuakErakutsi( const rdIbilgailua: trdIbilgailua) ; begin writeln ( 'Matrikula Mota' : 24 , 'Data' : 16 , 'Ordua' : 16 , 'Abiadura' : 14 ) ; writeln ( '--------- ----' : 24 , '----------' : 16 , '----------' : 16 , '--------' : 14 ) ; write (rdIbilgailua . sMatrikula: 15 ) ; write (rdIbilgailua . cIbilgailuMota: 9 ) ; write (rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 1 ]: 10 , '-' ) ; if rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 2 ] >= 10 then write (rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 2 ]: 2 , '-' ) else write ( '0' , rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 2 ], '-' ) ; if rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 3 ] >= 10 then write (rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 3 ]: 2 ) else write ( '0' , rdIbilgailua . rdDataUnea . Eguna[ 3 ]) ; write (rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 1 ]: 10 , ':' ) ; if rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 2 ] >= 10 then write (rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 2 ]: 2 , ':' ) else write ( '0' , rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 2 ], ':' ) ; if rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 3 ] >= 10 then write (rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 3 ]: 2 ) else write ( '0' , rdIbilgailua . rdDataUnea . Ordua[ 3 ]) ; write (rdIbilgailua . rAldiunekoAbiadura: 14 : 2 ) ; writeln ; writeln ; end ; procedure ZerrendaIkusi( const ardZerrenda: tardZerrenda; iLuzera: integer ) ; var k : integer ; rdIbilgailua : trdIbilgailua ; begin for k:=BEHEMUGA to iLuzera do begin writeln (k: 4 , '. ibilgailuaren datuak:' ) ; rdIbilgailua := ardZerrenda[k] ; IbilgailuarenDatuakErakutsi(rdIbilgailua) ; end ; end ; (* ---------------------- PROGRAMA NAGUSIA ---------------------- *) var ardZerrenda: tardZerrenda ; iLuzera: integer ; begin writeln ; writeln ; writeln ; repeat write ( ' Zenbat elementu izango dira (' , BEHEMUGA, ' eta ' , GOIMUGA, ' arteko balioa): ' ) ; readln(iLuzera) ; until (iLuzera >= BEHEMUGA) and (iLuzera <= GOIMUGA) ; writeln ; ZerrendaBete(ardZerrenda, iLuzera) ; writeln ; ZerrendaIkusi(ardZerrenda, iLuzera) ; readln ; end . |
Programaren balizko exekuzio bat hurrrengo irudian erakusten da:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Iruzkinen bat idazteko Google-ko kontu bat behar duzu. Iruzkin guztien moderazio-ardura blogeko administratzaileari dagokio.